۱۲۹۶ بازرس در کردستان بر انتخابات نظارت می کنند

مدیرکل بازرسی استانداری کردستان گفت: در این دوره از انتخابات ۱۲۹۶ نفر بازرس، ۱۳ نفر بازرس ویژه و ۹۰ نفر سربازرس نظارت بر شعبه ها را در استان برعهده دارند.

به گزارش کرد پرس، مرادعلی بهمنی در جلسه هیأت بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان کردستان که در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد، گفت: متانت، قانون و ایثار از مولفه های اصلی بازرسی است و بازرسان باید به جایگاه واقعی خود برسند.

وی با بیان اینکه تبلیغات از سوم اسفند ماه آغاز می شود و ۱۰ اسفند به پایان می رسد، اظهار کرد: نظارت بر کار تبلیغات کاندیداها بسیار مهم است و باید کوشید که از مسیر خارج نشویم.

مدیرکل بازرسی استانداری کردستان با تاکید بر اینکه در صورت محرز بودن تخلف انتخاباتی، با جد با کاندیداها برخورد می شود، افزود: مکان های مشخص برای تبلیغات شناسایی شده و دیوارنویسی ممنوع است. همچنین سایز بنرها برای نصب کردن باید براساس سایز استاندارد اعلام شده باشد و بنر خارج از سایز اعلام شده پایین کشیده خواهد شد.

بهمنی ادامه داد: تبلیغات در فضای مجازی و کانال ها در پیام رسان های داخلی مجاز است و کاندیداها باید از تخریب همدیگر پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بازرسان، نظارت بر انتخابات را برعهده دارند، یادآور شد: نحوه برخورد بازرسان با اعضای شعب باید دور از تنش باشد و با همدلی و مصلحت اندیشی انجام شود. هیأت بازرسی باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند و تحقق این امر مستلزم همدلی، شجاعت و برخورد قاطعانه در برابر بی قانونی هاست.

مدیرکل بازرسی استانداری کردستان با اعلام اینکه طبق قوانین جدید اگر نامزدی برخلاف قانون انتخابات، تخلفاتی مرتکب شود، برای دو دوره بعد محروم خواهد شد، بیان کرد: استفاده از کاروان های تبلیغاتی، تخریب یا پاره کردن عکس دیگران، دیوارنویسی و ایجاد تفرقه های قومی و مذهبی از جمله تخلفاتی است که منجر به محرومیت کاندیداها می شود.

کد خبر 2767146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha