آبدانان مهد علم، فرهنگ و شهادت است

سرویس ایلام - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه آبدانان از گذشته تاکنون مهد علم، فرهنگ و شهادت بوده است، گفت: نمونه بارز آن شهید علی جرایه به عنوان نوجوان ترین شهید دفاع مقدس در کشور و شهید داریوش رضایی نژاد شهید هسته ای است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمال اسدی در مراسم یادواره شهید علی جرایه، نوجوان ترین شهید دفاع مقدس در کشور اظهار داشت: حضور مردم همیشه در صحنه آبدانان در این یادواره نشان از ولایت مداری مردم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه آبدانان از گذشته تاکنون مهد علم، فرهنگ و شهادت بوده است، افزود: نمونه بارز آن شهید علی جرایه به عنوان نوجوان ترین شهید دفاع مقدس در کشور و شهید داریوش رضایی نژاد شهید هسته ای است.

گفتنی است؛ این یادواره با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امام جمعه آبدانان، فرماندار، مردم و خانواده های معظم شهدا برگزار شد.

علی جرایه فرزند سوخته‌زار و شهربانو در اولین روز از مهرماه سال ۱۳۵۰ شمسی در روستای سراب باغ از توابع شهرستان آبدانان متولد شد. وی تحصیلات خود را در مدارس شهدا و طالقانی سراب باغ تا سال اول راهنمایی ادامه داد و در زمان جنگ تحمیلی مدرسه را رها و به عنوان رزمنده بسیجی به گردان ۵۰۵ محرم تیپ۱۱ امیر(ع) سپاه پیوست و راهی جیهه های نبرد با دشمن بعثی گردید تا آنکه در تاریخ ۱ اسفندماه ۱۳۶۲ طی عملیات والفجر ۵ در منطقه عملیاتی چنگوله مهران از ناحیه سر مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

 مزار وی در گلزار شهدای آبدانان قرار دارد.

کد خبر 2767198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha