بومی‌سازی تبلیغ بر اساس زیست بوم ایلام اولویت سازمان تبلیغات اسلامی

سرویس ایلام - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی جشن نیمه شعبان، عنوان کرد: اساس جشن‌های مذهبی مردم‌پایه هستند و با مردمی بودن است که این مراسمات ماندگار شده و ادامه خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام مهدی رحیمی گفت: جشن بزرگ نیمه شعبان در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته جشن نیمه شعبان در ایلام برگزار شد که با توجه به ارادت مردم مورد استقبال قرار گرفت و این جشن خیابانی در سال جاری نیز حد فاصل میدان ۲۲ بهمن تا میدان امام خمینی(ره) از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان با هدف ترویج فرهنگ مهدویت برگزار می شود، گفت: در قالب این برنامه ۴۰ غرفه پیش بینی شده که شامل ایستگاه های صلواتی متنوع، برگزاری مسابقه، نقاشی، کودکان، مشاوره، خانواده، سلامت، طب سنتی، تبیین کتب رهبر انقلاب، حسینیه کودک، غرفه های صنایع دستی، توزیع نهال رایگان و... است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: در خلال این جشن هر دو ساعت یک بار مسابقاتی برگزار و بیش از ۲۰۰ جایزه متنوع نیز برای برندگان در نظر گرفته شده است.

رحیمی تاکید کرد: بومی‌سازی تبلیغ در ایلام بر اساس گویش‌ها، فرهنگ‌ها و آیینهای مختلف و بر اساس زیست بوم ایلام و منطبق با فرهنگ استان در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی استان قرار خواهد گرفت.

وی فعال شدن و احیای مساجد استان را دیگر اولویت سازمان تبلیغات دانست و گفت: ما هر چه داریم از مسجد است و باید مسجد را قوی کنیم و نباید نگاه ما به مسجد صرفاً به عنوان مکانی برای نمازخواندن باشد بلکه مسجد باید بتواند با ارائه برنامه‌های مختلف با آحاد جامعه ارتباط برقرار کند.

وی کمبود مبلغ مذهبی در استان ایلام را از چالش‌های سازمان تبلیغات برشمرد و گفت: کمبود مبلغ باعث لطمه به مساجد و خالی ماندن آنها شده است و این در حالی است که طبق پایش صورت گرفته، مردم استان ایلام بیش از سایر مناطق کشور به اهل بیت ارادت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام تأکید کرد: رسانه ها قطعا در انتشار فرهنگ و تعالیم دینی نقش بسزایی دارند.

کد خبر 2767255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha