آیدین معروف: ترکیه از تصمیم دادگاه فدرال نگران است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر امور اقلیت ها پس از تصمیم دادگاه فدرال عراق که اعلام کرد کرسی اقلیت ها در پارلمان کردستان غیرقانونی است، گفت: «ترکیه از تصمیم دادگاه فدرال عراق نگران است و به عنوان لیست ترکمان در انتخابات شرکت خواهند کرد».

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، آیدین معروف، وزیر اقلیم در امور اقلیت ها در مورد تصمیم دادگاه فدرال و پیامدهای آن گفت: «همه احزاب از این تصمیم نگران اند».

آیدن معروف در پاسخ به این سوال که آیا ترکیه از این تصمیم نگران است، گفت: «بله، ترکیه نگران است».

وی درباره نگرانی‌ احزاب اقلیم کردستان گفت که حزب دمکرات کردستان «بسیار نگران» است و ممکن است به زودی موضعی اتخاذ کند، اما هیچ پیامی از احزاب دیگر دریافت نشده است.

معروف تصریح کرد که اکثریت رای دهندگان آنها در مرکز اربیل است که حدود 400000 ترکمان در آن زندگی می کنند، اما همه آنها لزوما رای دهنده نیستند.

وی همچنین گفت که در سلیمانیه و کفری نیز ترکمان ها حضور دارند و به دنبال کسب کرسی هستند.

حضور ترکمانان در انتخابات آتی اولین تجربه حضور آنها بە صورت مستقل و جدا از دیگر اقلیت هاست، آیدن معروف همچنین افزود که آنها به عنوان یک لیست شرکت خواهند کرد.

 وی اظهار کرد: «تصمیم دادگاه فدرال سیاسی بود. قبلا نوشته شده بود و ما می دانستیم که چیست؛ دادگاه کار بدی انجام داده و در امور اقلیت ها مداخله کرده است».

وی همچنین افزود که نچیروان بارزانی و ریاست اقلیم کردستان در گذشته نقش خوبی در حمایت از اقلیت ها ایفا کرده اند و از آنها خواست تا در خصوص این تصمیم موضع گیری کنند.

به گفته آیدین معروف، ترکمان ها در اقلیم کردستان همیشه "عاملی برای صلح" بوده‌اند.

کد خبر 2767301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha