شفافیت و سلامت انتخابات بستر مشارکت را فراهم می کند

سرویس کردستان- سرپرست فرمانداری شهرستان بانه مهمترین رکن مشارکت را شفاف بودن عنوان کرد و گفت: سلامت انتخابات برای مجری های انتخابات مهمترین رکن است و اگر سلامت و شفافیت علنی در انتخابات وجود داشته باشد بستر مشارکت نیز فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس در شهرستان بانه برای برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱۰ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد ۴۸ شعبه شهری و ۶۲ شعبه روستایی است که ۵۹ شعبه سیار و ۵۱ شعبه ثابت است و همچنین  و ۱۷۰۰ نفر نیز عومل اجرایی در برگزاری هرچه بهتر انتخابات همکاری می کنند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان های سقز و بانه ۱۹ نفر کاندید شدند.

احسان درویشی در گفت وگو با خبرنگار کردپرس در بانه با بیان اینکه حوزه انتخابیه بانه فرعی است اظهار داشت: ما تجربه ۳۹ انتخابات را داریم و این چهلمین انتخابات در نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران است مهمترین تدابیری که در فرآیند انتخابات باید انجام شود تشکیل هیات های اجرایی است.

وی افزود: هیات اجرایی حوزه های فرعی با هیات اجرایی حوزه های اصلی تفاوت دارند که جلسات این هیات تشکیل و معتمدین انتخاب و معرفی شدند و هیات نظارت در مورد صلاحیت آنها نظر داده که همه آنها تایید صلاحیت شدند و بین خودشان انتخابات برگزار کردند و اعضای اصلی هیات اجرایی معرفی شدند.

درویشی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات حداکثر تعامل در چهارچوب قوانین شکل گرفته، گفت: بعد از انتخاب اعضای هیات اجرایی هیات نظارت استان این اعضا را تایید صلاحیت کرد که بعد از آن حوزه شورای نگهبان اعضا را برای حوزه انتخابیه بخش های مرکزی، آرمرده، نمشیر و ننور مشخص کردند.

وی با بیان اینکه هیات بازرسی در فرمانداری شکل گرفته ادامه داد: برای شعبه های اخذ رای نیز تدابیر لازم اندیشیده شده و نماینده فرماندار، رییس شعبه و اعضای آنها مشخص شدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه اظهار داشت: در زمینه تامین انتظامی و نظم دهی نیز تدابیر انجام شده و حضور عوامل انتظامی نیز در شعب اخذ رای پیش بینی شده است.

وی با اشاره به شروع تبلیغات آزاد نامزدهای انتخابات گفت: نامزدهای انتخابات باید ستادهای خود را برای دفتر ستادها ادمین کانال ها در بستر فضای مجازی به صورت کتبی معرفی کنند و تمهیدات بسیار خوبی برای تبلیغات اندیشیده شده و اماکن نیز مشخص شده است.

این مسئول اضافه کرد: سالن ها و مکان های برای تبلیغات انتخاباتی در اختیار نامزدها قرار می دهیم و در صورت لزوم از فضای باز هم می توانند استفاده کنند.

وی گفت: باید اطلاع رسانی کنیم با مشارکت بیشتر و حضور در انتخابات چه اتفاقات مهمی برای این حوزه پیش می آید و افزایش آمار مشارکت چه تاثیر بر زندگی مردم خواهد داشت و به تمام دستگاه ها اطلاع دادیم که شفافیت علنی را داشته باشند و مردم را برای انتخاب اصلح تر دعوت کنند.

درویشی تاکید کرد: نماینده موفق خواهد بود با ۸۰ درصد واجدین شرایط به مجلس برود و این را مردم می توانند محقق کنند.

وی گفت: مردم ایران بویژه مردم کردستان ناامنی را دوست ندارند و در جواب دوری از ناامنی حضورشان را در مراسم های ملی و مذهبی مشاهده کردیم ودر دهه مبارک فجر و یوم الله ۲۲ بهمن نیز شرکت کنندگان در راهپیمایی ۴۴ درصد نسبت به گذشته افزایش داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: مردم نظام را دوست دارند و گلایه های آنها بجا و به حق است که باید مسئولین به آنها رسیدگی کنند.

وی اظهار اشت: این انتخابات با توجه به اینکه وارد جنگ های رسانه ای و ترکیبی شدیم با گذشته تفاوت دارد.

درویشی افزود: بیش بینی می شود که نسبت به سنوات گذشته مشارکت مردم در انتخابات بیشتر خواهد شد و دلیل این موضوع حضور مردم در آیین ها و مراسم های ملی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه مردم مهمترین نقش را در انتخابات دارند گفت: متولدین ۱۱ اسفند سال ۱۳۸۴ می توانند در این رویداد سیاسی شرکت کنند و همه افراد در سلامت انتخابات نقش دارند.

کد خبر 2767337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha