یک گام تا رسیدن به صدر جدول تورم سالانه؛ اگر مسئولان کردستان همت کنند!

رتبه اول شاخص گرانی، رتبه اول شاخص بیکاری، رتبه اول شاخص فلاکت، رتبه اول فارغ التحصیل بیکاری، رتبه اول شاخص درآمد سرانه، رتبه اول فقر، رتبه اول ... و رتبه اول ...، اینها کارنامه موفق کردستان و تیم مدیریتی کردستان در چند سال اخیر است.

به گزارش کرد پرس، کردستان در ماه های گذشته در نرخ شاخص تورم سالانه، نقطه به نقطه، ماهانه و ... همواره جزو استان های صدر جدول اعلامی از مرکز آمار ایران بوده است. رتبه ای که اگر مسئولان کردستان در ناکارآمدی خود کمی بیشتر همت می گماردند، این بار به جای رتبه دوم، رتبه اول جدول را از آن خود کرده بودند.

در هیاهوی شو آف ها ت و سفرهای  پرهزینه  که بیشتر برای نمایش مد و لباس کردی در سفرهای استانی برپا می شود، کردستان یک به یک آمارهای بدبختی، فقر و فلاکت را از آن خود می کند.

در سفرهای استانی تیم مدیریت استان طوری رفتار می کنند و سخن می گویند که انگار همه چیز گل و بلبل است، مسئولان ناکارآمد اقتصادی کردستان کمی به خود بیایید و آمارهای مرکز آمار را هم در کارنامه بی کارنامگی خودتان بگنجانید تا عمق فاجعه در فعالیت های اقتصادی تان را درک کنید.

در چند ماه اخیر استان کردستان بعد از استان های یزد و چهارمحال و بختیاری رتبه سوم شاخص های تورمی را از آن خود کرده بود که در بهمن ماه به لطف کم کاری های تیم مدیریت اقتصادی کردستان، چهارمحال بختیاری را هم جا گذاشته و اکنون رتبه دوم را از آن خود کرده است؛ گویی مسئولان استان جایگاه تورم را اشتباه درک کرده اند و به جای سبقت به سمت آخر جدول، سبقت به سمت اول جدول را در دستور کار خود قرار داده اند.

تورم سالانه کردستان ۶.۳ درصد بیشتر از میانگین کشوری

مرکز آمار ایران شاخص های تورمی در بهمن ماه ١٤٠٢ را اعلام کرد که بر اساس آن شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کردستانی به عدد ۲۴۰.۹ رسیده و نسبت به ماه قبل آن ۲ درصد افزایش داشته است.

در شاخص تورم سالیانه علیرغم اینکه میزان این شاخص به طور میانگین در کشور ۴۲.۵ درصد است اما این رقم در کردستان ۶.۳ درصد بالاتر بوده و عدد ۴۸.۸ درصد را نشان می دهد و کردستان در جایگاه دوم این شاخص در کل کشور قرار دارد.

این بدان معنی است که نرخ کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در کشور طی یک سال گذشته از بهمن ماه ۱۴۰۱ تا بهمن ماه ۱۴۰۲ به طور میانگین در سطح کشور ۴۲.۵ درصد افزایش یافته اما در کردستان این نرخ ها، ۴۸.۸ درصد گرانتر به مصرف کنندگان عرضه شده است.

در بحث شاخص نرخ تورم نقطه به نقطه نیز وضعیت کردستان همین گونه بوده و در حالی که میانگین این شاخص در کشور ۳۵.۸ درصد است اما در کردستان نرخ این شاخص ۳۹.۷ درصد بوده است.

کردستان از لحاظ رتبه جدولی نیز در شاخص نرخ تورم سالانه در جایگاه دوم قرار گرفته و تنها استان یزد از این استان پیشی گرفته است.

کد خبر 2767350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha