آیدین معروف: ما می خواهیم ترکمانها با یک لیست در انتخابات پارلمان کردستان شرکت کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- اقلیتها همچنان نگران حکم دادگاه فدرال هستند و آن را بیشتر یک تصمیم سیاسی و نه قانونی می دانند، با این وجود یکی از اعضای دفتر سیاسی جبهه ترکمان گفت: «ما می خواهیم همه احزاب ترکمان با یک لیست در انتخابات شرکت کنند».

به گزارش کردپس به نقل از کردستان24، سرنوشت انتخابات پارلمان اقلیم کردستان همچنان نامشخص است، دادگاه فدرال حکم داد که انتخابات باید بە صورت چهار حوزه انتخابیه برگزار شود و کرسی اقلیت ها را لغو کرد، اکنون وظیفه ریاست اقلیم کردستان و کمیسیون عالی انتخابات عراق است که با هماهنگی، یک تاریخ جدید برای انتخابات مشخص کنند.

فوزی حریری، رئیس دفتر ریاست اقلیم کردستان، به کردستان 24 گفت: «برگزاری انتخابات پارلمان در ماه می سال جاری دشوار است، امکان دارد به ماه ژوئن موکول شود، ریاست اقلیم کردستان هفته آینده موضع خود را اعلام خواهد کرد».

آیدین معروف، عضو دفتر سیاسی جبهه ترکمان به نوبه خود به کردستان24 گفت: «حکم دادگاه فدرال در مورد کرسی اقلیت ها یک اشتباه تاریخی و یک تصمیم سیاسی برای مداخله در امور اقلیت ها بود».

وی افزود: «ما ترکمان ها موافق برگزاری به موقع انتخابات هستیم و می خواهیم ترکمان ها با یک لیست در انتخابات پارلمان کردستان شرکت کنند».

دادگاه فدرال روز چهارشنبه (22 فوریه 2024) در دوازدهمین جلسه خود در خصوص شکایت اتحادیه میهنی کردستان حکم صادر کرد، بر اساس حکم دادگاه کرسی اقلیت های پارلمان کردستان حذف شد و تعداد کرسی های پارلمان کردستان از 111 به 100 کرسی کاهش یافت.

کد خبر 2767403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha