اختلافات داخلی عامل فروپاشی احتمالی اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- یروان سعید هشدار داد اگر اختلافات داخلی میان احزاب کرد در اقلیم کردستان ادامه داشته باشد، بکارگیری اهرم ها علیه این منطقه از سوی بغداد افزایش پیدا می کند که خود زمینه ساز فروپاشی این منطقه خواهد شد.

به گزارش کردپرس، دادگاه فدرال عراق در یک سال گذشته برخی احکام علیه اختیارات و قدرت اقلیم کردستان صادر کرده که از جمله آنها ممنوعیت فروش نفت خام توسط اقلیم کردستان، صدور مجوز پرداخت  مستقیم حقوق کارمندان اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق و لغو 11 کرسی متعلق به اقلیت های مذهبی در پارلمان اقلیم کردستان عراق است.

یروان سعید، کارشناس مسائل کردها در مثاحبه با شبکه VOA گفت در سال های اخیر بی اعتمادی میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق افزایش یافته است و حکومت عراق تلاش می کند از طریق ابزارهایی، اختیارات اقلیم کردستان را کاهش دهد.

مدیر مرکز صلح جهانی کردی در دانشگاه آمریکایی واشنگتن، گفت نارضایتی داخلی در میان کردهای عراق، اختلافات داخلی میان احزاب کرد، ناتوانی حکومت اقلیم کردستان در برگزاری انتخابات پارلمانی و عدم مصالحه برای پایان دادن به اختلافات عامل افزایش قدرت اهرم های دولت مرکزی برای تضعیف منافع کردهای عراق بوده است.

یروان سعید هشدار داد عدم ورود جدی احزاب حاکم بر اقلیم کردستان برای ایجاد وحدت و عدم تلاش جدی برای مذاکرات منسجم و هدفمند با دولت مرکزی عراق، می تواند در نهایت موجودیت این منطقه را به خطر بیاندازد.

کد خبر 2767469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha