رشته های دانشگاهی مورد نیاز کردستان در دانشگاه ها تدریس شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: دانشگاه های مختلف باید بانک اطلاعاتی دقیقی از رشته هایی که بازار کار خوبی ندارند، تهیه کرده و رشته های به فراخور نیاز استان جایگزین کنند.

به گزارش کرد پرس، عبدالله رشیدی پور در اولین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت سطح تحول در دانشگاه کردستان، گفت: برای شناسایی رشته های مورد نیاز بازار استان، هم افزایی همه دستگاه های مرتبط نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت این کارگروه و تصمیمات آن، خواستار حضور به موقع اعضای اصلی و تشکیل مرتب جلسات این کارگروه به منظور رفع مشکلات آموزش عالی استان شد.

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هزار و ۲۰۰ دانشجو در کشور توسط بورس صنعت جذب شده اند، اظهار کرد: تعریف رشته های بین رشته ای با همکاری بخش صنعت ضروری است.

حامد قادرزاده با بیان اینکه پذیرش دانشجو در کل کشور دستخوش تغییر شده و در برخی دانشگاه ها زنگ خطر به صدا درآمده است، افزود: در صورتیکه شرایط لازم برای پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه ها فراهم نشده، کاربرگ اشتغالزایی پر نشود و به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نرسد، رشته های زیادی باید حذف شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه ها با همکاری بخش صنعت در این کارگروه می توانند رشته های بین رشته ای را تعریف کنند که این اختیار به کارگروه آمایش استانی داده شده و در این راستا باید تصمیمهای جدی گرفته شود.

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: افت تقاضا در مقطع تحصیلات تکمیلی، راهیابی افراد با معدل بسیار پایین به دانشگاه ها نیازمند چاره اندیشی هماهنگ و هم افزا بین دانشگاه و سایر دستگاه هاست که برای رفع آن دست یاری به سوی همه دراز می کنیم و امیدواریم در این کارگروه اقدامات مثبتی در این راستا صورت گیرد.

کد خبر 2767485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha