به یاد جهان پهلوان «سیامند رحمان»

«سیامند رحمان»، جوانی از پایتخت گیلاس و قوی‌ترین مرد دارای معلولیت جهان، رکورد دار آسیا، دارنده ٢ مدال طلای المپیک، در حالی از میانمان پر کشید و رفت که تنها 6 ماه تا مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن زمان مانده بود.

او رفت و حسرت رکورد شکنی های دیگر را به دل تاریخ ورزش این مرز و بوم بر جای گذاشت، اما تصویر خنده های دلنشینش همچنان باقی است.

کسی که دو روز بعد از کوچ ناگهانی اش، به احترام رکوردداری در آسیا و قهرمانی در جهان، پرچم کمیته بین المللی پارالمپیک به خاطرش به حالت نیمه افراشته درآمد.
وب سایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک در پی درگذشت او، گزارش ویژه ای از زندگی اش منتشر کرد و رئیس کمیته پارالمپیک آسیا (APC) مجید راشد به همراه یک فیلم کوتاه پیام خود را بدین مضمون ارسال کرد: «دستاوردهای سیامند نشان از یک ورزشکار باوقار حتی بیرون از میادین ورزشی بود؛ مردی با شخصیت که همواره در برابر دیگران از خود فروتنی نشان می داد. او خیلی زود از میان ما رفت و به واقع فقدان وی بسیار تاسف بار است».

مدال طلای پارا المپیک ۲۰۱۲ لندن، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود و این ملی‌پوش پر افتخار پاراوزنه‌برداری ایران به‌عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ نیز معرفی شده بود.

او یک ماه و نیم پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی ژاپن برگزار شد، ضمن کسب سومین عنوان قهرمانی در جهان سهمیه حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم به دست آورده بود و هیجان حضور در این رویداد ورزشی بزرگ را داشت.
قرار بود برای سومین دوره متوالی در بازی های پارالمپیک شرکت کند، می خواست دوباره رکورد شکنی کند اما نشد که نشد و جهان این قهرمان را از دست داد.


جهان پهلوان، سیامند رحمان، دارای ٥ عنوان قهرمانی جهان، ٣ بار قهرمانی آسیا و صاحب رکورد بلامنازع ۳۱۰ کیلوگرم پارالمپیک جهان، شامگاه ١١ اسفند ماه سال ٩٨، در حالیکه می خواست رکورد جدیدی را در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن به ثبت برساند، در اثر ایست قلبی و در سن ۳۱ سالگی دار فانی را وداع گفت و همه را شوکه کرد. خبر واقعا تلخ و باورنکردنی بود. «هرکول» پر کشید و رفت.

با همه بی مهری های مسئولان، مردمش اما او را تنها نگذاشتند و روزی که پهلوان از میانمان رفت، بازار اشنویه تعطیل شد، برغم ترس از شیوع ویروس کشنده کرونا، هزاران نفر از مردم اشنویه و شهرهای اطراف ،برای بدرقه پیکر جهان پهلوان حاضر شدند و او را تا «قلاتگاه»، تپه مشرف بر دشت اشنویه به عنوان آخرین منزلش همراهی کردند. 

اکنون نام «سیامند رحمان» تا همیشه بر قامت ورزش این سرزمین حک شده و فراموش نخواهد شد.

کد خبر 2767542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha