خرید و فروش رأی با برخورد قاطع دستگاه قضا مواجه می شود

رییس کل دادگستری کردستان گفت: هرگونه تخلفات انتخاباتی نظیر خرید و فروش رأی، حمایت مجریان اتنخابات و تجمع افراد در اطراف شعب رأی گیری با برخورد قاطع دستگاه قضا مواجه می شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی کردستان از آحاد مردم استان برای شرکت پرشور در انتخابات یازدهم اسفند ماه دعوت کرد و گفت: ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در مرکز استان و همه حوزه های قضایی تابعه تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴ جلسه در مرکز استان تشکیل شده که تصمیماتی را در قالب ۳۵ مصوبه به دستگاه های اجرایی ارسال کرده و در شهرستان های استان ۲۲ جلسه برگزار شده که ۱۶۰ مصوبه داشته است.

رییس کل دادگستری کردستان افزود: شعبات ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در همه حوزه های قضایی استان تشکیل شده است و جرایم و تخلفات انتخاباتی را رسیدگی می کنند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: با تخلفات انتخاباتی نظیر خرید و فروش رأی، حمایت مجریان اتنخابات و تجمع افراد در اطراف شعب رأی گیری با قاطعیت برخورد می شود.

وی بر لزوم اشراف اطلاعاتی نهادهای متولی در خصوص پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تاکید کرد و یادآور شد: عرصه انتحابات، نمایش بزرگ اقتدار نظام جمهوری اسلامی و انتخاب افراد اصلح است.

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: ضابطین قضایی باید در تمامی حوزه های اخذ رأی حضور داشته باشند و و نظارت مضاعف داشته باشند تا از بروز تخلفات پیشگیری شود.

گفتنی است در این جلسه، همچنین اعضای مختلف، اقدامات خود را در حوزه های مربوطه به رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی ارائه کردند و مصوباتی به تصویب رسید.

کد خبر 2767575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha