۲۰۰ طرح اصیل فرش دستباف در سنندج گردآوری شد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: ۲۰۰ طرح اصیل و قدیمی فرش دستباف سنندج گردآوری و در قالب کتابی چاپ و منتشر شد.

به گزارش کرد پرس، علی رجبی گفت: یکی از برنامه های پروژه توسعه خوشه صنعتی فرش دستباف در استان، گردآوری طرح های قدیمی و اصیل فرش دستباف است که این مهم تحقق یافت.

وی با اشاره به اینکه فرش یک پود سنندج اوایل سال جاری ثبت جهانی شد، افزود: با سفارش و حمایت شرکت شهرک های صنعتی استان بیش از ۲۰۰ طرح اصیل و قدیمی فرش دستباف منطقه سنندج جمع آوری شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کردستان اظهار کرد: برخی از این طرح های گردآوری شده بسیار قدیمی بوده و دیگر بافندگان اقدام به بافت آن نمی کنند و نمونه های آن شاید در سایر نقاط جهان وجود داشته باشد.

رجبی ادامه داد: به نوعی این طرح ها که توسط استاد «هادی سلیمانی» گردآوری و در قالب کتابی منتشر شده است تاریخچه مصور فرش دستباف سنندج است که برای تهیه آن ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این اثر ارزشمند چاپ و در اختیار علاقمندان به حوزه فرش دستباف قرار گرفته است، یادآور شد: تهیه کتاب جامع فرش دستباف بیجار هم در مراحل نهایی است.

کد خبر 2767715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha