بلغارستان مشتری نفت اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بلغارستان، رئیس جمهور این کشور در دیدار با نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان آمادگی این کشور برای خرید نفت خام اقلیم کردستان را اعلام کرده است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری رسمی بلغارستان BNA اعلام کرد در دیدار میان نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و رومن رادف، رئیس جمهور بلغارستان در حاشیه نشست دیپلماسی آنتالیا در ترکیه، رئیس جمهور بلغارستان علاقه مندی کشورش را برای خرید نفت خام اقلیم کردستان اعلام کرده است.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری بلغارستان نیز اعلام کرد دو طرف بر اهمیت گسترش تجارت میان بلغارستان و اقلیم کردستان تاکید کرده و از جمله مباحث مهم بررسی امکان انتقال نفت از اقلیم کردستان به بلغارستان و تبلیغ جذب گردشگر برای سفر به اربیل، مرکز اقلیم کردستان از سوی صنعت گردشگری موفق بلغارستان بوده است.

همچنین دو طرف با اشاره به دو نشست اتاق بازرگانی اقلیم کردستان و بلغارستان در سال 2023 و امضای یادداشت تفاهم میان اتاق بازرگانی بلغارستان و اتاق بازرگانی اربیل خواستار گسترش روابط تجاری و سیاسی شده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی بلغارستان، نچیروان بارزانی از رئیس جمهور بلغارستان برای سفر به عراق و اقلیم کردستان دعوت کرده است.

کد خبر 2767728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha