تصادفات منجر به فوت درون شهری در کردستان ۱۴ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راهور کردستان گفت: امسال تاکنون ۴۸ نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری در استان جان خود را از دست داده اند، در حالیکه این رقم در سال گذشته ۵۶ نفر بود، یعنی ۱۴ درصد کمتر است.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ رضا همتی زاده در سومین جلسه شورای راهبری تصادفات کردستان و جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل راه های استان کردستان در سال ۱۴۰۲، علت اغلب تصادفات را عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم عنوان کرد و گفت: بیشترین تصادفات درون شهری در محدوده زمانی ۱۸ تا ۲۲ شب اتفاق افتاده است.

وی بیشترین آمار تصادفات درون شهری را ۴۶ درصد و مربوط به واژگونی اعلام  کرد و افزود: راه های استان کردستان، پرخطرترین راه های کشور است که مسیر مریوان - باشماق بیشترین خطر را از لحاظ رانندگی به خود اختصاص داده است.

کاهش ۹ درصدی فوتی های ناشی از تصادفات برون شهری

رئیس پلیس راه کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۴۶ سامانه هوشمند در جاده های استان وجود دارد که ۲۷ مورد آن فعال است، ضمن اینکه ۳۷ دوربین نظارتی فعال داریم و ۴۲ سامانه نیز در دست اقدام است.

سرهنگ عیسی گوهری با اشاره به کاهش ۹ درصدی تصادف منجر به فوت برون شهری در استان، ادامه داد: بیشترین تصادفات برون شهری در روزهای تعطیل و پرتصادف ترین محور، سنندج کامیاران است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در محدوده زمانی ۱۶ تا ۲۰ روی می دهد، به این هم اشاره کرد که واژگونی خودرو در محورهای برون شهری ۵ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 2767742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha