آمادگی کمیسیون عالی انتخابات عراق برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان

سرویس جهان- یکی از مقامات عالی کمیسیون مستقل عالی انتخابات عراق به روزنامه نیوعرب گفته است این نهاد آمادگی دارد در تاریخ تعیین شده برای برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان اقدام به برگزاری انتخابات کند.

به گزارش کردپرس، جمانه غلای، سخنگوی کمیسیون مستقل عالی انتخابات عراق به روزنامه اینترنتی نیو عرب گفته است این نهاد، به دنبال اعلام تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان توسط رئیس اقلیم کردستان عراق، آمادگی دارد انتخابات را در تاریخ مقرر برگزار کند.

او با اشاره به این که برگزاری انتخابات در 25 فوریه، به دلایل سیاسی و حقوق ملغی شد، افزود: کمیته آمادگی دارد در تاریخ 10 ژوئن 2024 این انتخابات را برگزار کند. سخنگوی نهاد ناظر و مجری انتخابات در عراق تاکید کرد کمیته عالی انتخابات عراق تلاش خواهد کرد انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان به صورت آزاد و منصفانه برگزار شود.

سخنگوی این نهاد با اشاره به این که تعداد رای دهندگان واجد الشرایط شرکت در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان حدود سه میلیون و هفتصد و هشتاد و نه هزار نفر است، گفت حدود 3 میلیون نفر در آنها ثبت نام کرده و این نهاد آماده ثبت ائتلافات سیاسی و نامزدهای احزاب برای حضور در این انتخابات است.

برخی شهروندان کرد، با توجه به این که سازوکار انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان تغییراتی به خود دیده، نسبت به تغییر در نقشه سیاسی و نمایندگان پارلمان اقلیم کردستان ابراز امیدواری کرده اند اما برخی دیگر به این نشریه گفته اند برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان هیچ وقت نتوانسته است تغییر محسوسی در وضعیت شهروندان ایجاد کند.

کد خبر 2767813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha