درخواست شورای اروپا از ترکیه برای پایان دادن به سرکوب کردها

سرویس جهان- شورای اروپا ضمن محکوم کردن بازداشت دهها فعال کرد ترکیه، خواستار پایان دادن به فشار و بازداشت فعالان رسانه ای و فرهنگی کرد ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، شورای اروپا ضمن انتشار بیانیه ای، با اشاره به بازداشت دهها فعال رسانه ای و فرهنگی کرد توسط نهادهای امنیتی و قضایی ترکیه، خواستار پایان دادن به این اقدامات شد.

شورای اروپا بازداشت فعالان کرد ترکیه، روزنامه نگاران و وکلا را ایجاد فضایی خصمانه و نقض حقوق بشر در مورد این افراد عنوان کرده است.

اگرچه شورای اروپا فشار بر کردهای ترکیه، بویژه فعالان رسانه ای، فرهنگی و سیاسی را برجسته کرده است، اما یادآوری کرده است که به ظور کلی، مقامات ترکیه موضعی منفی نسبت به آزادی بیان در این کشور داشته و هر گونه انتقاد از دولت را بر نمی تابند.

شورای اروپا از جمله اقدامات منفی مقامات ترکیه علیه فعالان منتقد دولت را بازداشت های طولانی مدت پیش از محاکمه خبرنگاران، مسدود کردن صدها هزار آدرس اینترنتی و دامنه وبسایت های منتقد و مطالب منتشر شده در تویتتر عنوان کرده است.

شورای اروپا از دولت ترکیه و مقامات این کشور خواسته است رویکرد خصمانه نسبت به روزنامه نگاران و فعالان فرهنگی تغییر داده، امکان محاکمه عادلانه این افراد را فراهم کرده و افرادی مانند عثمان کاوالا و دمیرتاش را که اتحادیه اروپا آنان را بی گناه دانسته آزاد کنند.

کد خبر 2767914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha