ابراز نگرانی آمریکا از حمله به دفاتر شورای میهنی کرد سوریه

سرویس جهان- صفحه ایکس سفارت آمریکا در سوریه، از ادامه حملات به دفاتر شورای میهنی کرد سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش کردپرس، شورای میهنی کرد سوریه که رقیب و مخالف احزاب چپ وابسته به حزب حاکم اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD در شمال و شمال شرق سوریه محسوب می شود، مخالفانش را به حمله به دفاتر خود متهم کرده است.

صفحه ایکس (توییتر سابق) سفارت آمریکا در سوریه، با انشتار بیانیه ای نوشت: از انتشار گزارش های متعدد حملات به دفاتر شورای میهنی کرد سوریه در شمال سوریه مشوش و دلواپس است.

سفارت آمریکا در سوریه خواستار پایان یافتن این حملات شده است. همچنین در اشاره به اختلافات میان شورای میهنی کرد سوریه و اتحاد دموکراتیک سوریه، از آنها خواسته است اختلافات خود را از روش های مسالمت آمیز مانند گفتگو و مذاکره حل کنند.

شورای میهنی کرد سوریه و اتحاد دموکراتیک سوریه در سال 2012 مذاکرات متعددی در اقلیم کردستان انجام دادند که با وجود امضای توافق به رفع اختلافات منجر نشد.

مذاکرات این دو طیف کردی در سوریه، در سالهای بعد و یا میانجیگری آمریکا ادامه پیدا کرد و به امضای یادداشت تفاهم منجر شد. با این حال، به دلیل وجود اختلافات بر سر مسائلی همچون بازگشت هزاران نیروی نظامی وابسته به شورای میهنی کرد سوریه از اقلیم کردستان به شمال سوریه و اختلافات عمیق بر سر نحوه حکمرانی، این تفاهمات اجرایی نشد.

 مقامات آمریکایی اخیرا اعلام کرده اند مذاکرات به دلیل اصرار طرفین بر مواضع قبلی خود متوقف شده است.

کد خبر 2767958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha