۲۵۵۴ تخت بیمارستانی در ۲۱ بیمارستان کردستان وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۵۴ تخت بیمارستانی در ۲۱ بیمارستان دولتی و خصوصی استان، به شهروندان کردستانی ارائه خدمت می کنند.

به گزارش کرد پرس، فریدون عبدالملکی در چهارمین مجمع سلامت استان کردستان، گفت: سلامت از ارکان مهم هر حاکمیتی است و مانند امنیت، نبود آن را هر کسی حس می کند و برای برقراری آن زحمات بسیاری کشیده می شود.

وی به سیر تکاملی حوزت بهداشت و درمان در استان کردستان اشاره کرد و اظهار کرد: ۲۱ بیمارستان دولتی و خصوصی و ۶۳۰ خانه بهداشت، خدمات درمانی و بهداشتی را به مردم کردستان ارایه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در ۳۰ سال گذشته ۳۳۲ هزار و ۴۷۹ مترمربع فضای خدمات پزشکی در سطح استان احداث شده و توانسته خدمات مطلوبی را در سطح شهرها و روستاها به مردم ارایه دهد.

عبدالملکی ادامه داد: در اوایل انقلاب ۲۱۰ تخت بیمارستانی در کردستان داشتیم که امروز ۲ هزار و ۵۵۴ تخت داریم و در حالی که تنها ۲۲ پزشک خدمت می کردند امروز یک هزار و ۱۱۴ پزشک ارایه خدمت بزشکی می کنند.

وی به دستاوردهای حوزه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: در اجرای طرح سلامت خانواده ۵۸۰ هزار نفر از ساکنان شهر و روستاهای کردستان، مورد پایش قرار گرفتند و در حوزه غربالگری دیابت نیز ۶۷۰ هزار نفر از شهروندان استان، غربالگری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در حوزه درمان نیز اقدامت مناسبی انجام شده و در حوزه غذا و دارو نیز علیرغم کمبود برخی اقلام دارویی اما بیماران به ویژه بیماران خاص با مشکلی مواجه نبوده اند.

عبدالملکی به حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: در ۳۰ سال گذشته ۱۲۳ هزار مترمربع فضای آموزشی و ۷ دانشکده پزشکی احداث شده و رشته های مهمی در این دانشکده ها تاسیس شده است.

کد خبر 2767975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha