یک ایرلاین اختصاصی در کرمانشاه مستقر می‌شود

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه از فراهم شدن مقدمات استقرار یک ایرلاین اختصاصی در کرمانشاه و افزایش پروازها از این فرودگاه خبر داد.

مجتبی بیاتی مدیر کل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کردپرس در ادامه عنوان کرد: فرودگاه کرمانشاه به عنوان هاب منطقه غرب، مسافرین استان‌های همجوار، کشور عراق و زائرین عتبات عالیات را پوشش می‌دهد.

وی یادآور شد: تا قبل از آغاز بحران کرونا، از فرودگاه کرمانشاه هفته‌ای ۱۷۰ تا ۱۸۰ پرواز به مقصدهای مختلف انجام می‌شد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه به قدمت ۵۰ ساله باند اصلی فرودگاه اشاره کرد و گفت: این باند شرایط پذیرش هواپیمای پهن پیکر را نداشت و برای رفع این مشکل، بهمن ماه سال گذشته مجوز عملیاتی شدن کار بازسازی باند اصلی دریافت گردید و در اردیبهشت ماه امسال این پروژه تحویل پیمانکار شد.

وی میزان پیشرفت فیزیکی باند اصلی فرودگاه را ۳۵ درصد عنوان کرد و گفت: در بازسازی باند اصلی، شامل ۴ لایه زیرسازی و ۴ لایه آسفالت است که زیرسازی به اتمام رسیده و لایه اول آسفالت تا ۱۳۰۰ متر و لایه آسفالت هم تا ۱۰۰۰ متر انجام شده است.

یک ایرلاین اختصاصی در کرمانشاه مستقر می‌شود

بیاتی گفت: نشست ها و پیگیری‌های مستمر و بسیار خوبی توسط دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه و  نماینده گان مردم در مجلس شورای اسلامی  در دفتر نایب ریس محترم محلس شورای اسلامی   برای تسریع در روند بازسازی باند اصلی و افزایش پروازها انجام شده و همچنان به عنوان یک اولویت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیمانکار این پروژه، کارخانه آسفالت دوم و کارگاه تولید مصالح را در فرودگاه مستقر کرده و با مساعد شدن آب و هوا، با قدرت تکمیل این پروژه آغاز می شود. 

مدیرکل فرودگاه  شهید اشرفی کرمانشاه به برقراری روال عادی پروازها در باند احتیاطی فرودگاه اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت ماه امسال تاکنون حدود ۱۴۰۰ پرواز در باند احتیاطی انجام شده است‌.

انجام هفته ای ۴۰ پرواز در فرودگاه کرمانشاه 

وی در مورد دلایل کاهش پروازها گفت: باند احتیاطی در زمینه انجام پرواز در شب و پذیرش هواپیماهای پهن پیکر دارای محدودیت است و پروازهای فعلی در رده هواپیماهای ۷۳۷، فوکر ۱۰۰ و بدنه متوسط با ۸ شرکت هواپیمایی ایران ایر ،قشم ایر ، ماهان، سپهران، کاسپین، پارس ایرو اوا ایر در مسیر های کرمانشاه به تهران، مشهد و عسلویه با هفته ای ۴۰ پرواز در حال  انجام است.

بیاتی عنوان کرد: این باند ظرفیت انجام حداقل ۲۰ پرواز روزانه را دارد ولی متاسفانه در این زمینه با کمبود ناوگان در شرکت های هواپیمایی روبرو هستیم.

استقرار ایرلاین اختصاصی در فرودگاه کرمانشاه 

وی از فراهم شدن مقدمات برای استقرار یک ایرلاین اختصاصی در فرودگاه کرمانشاه خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت ممتاز فرودگاه کرمانشاه به عنوان هاب منطقه، سرمایه گذاری در این فرودگاه از اولویت‌های بخش خصوصی است و تاکنون چهار شرکت برای ایجاد ایرلاین در کرمانشاه تقاضا داده‌اند.

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه گفت: با درخواست یکی از این شرکت ها که دارای شرایط بهتری است، موافقت شده و پس از دریافت مجوزها کار آشیانه سازی آغاز می شود. 

وی از توافق اولیه با این ایرلاین برای استقرار ۶ هواپیما در کرمانشاه خبر داد و گفت: با استقرار این هواپیماها امکان برقراری پروازهای منظم صبح و شب به مقصدهای مختلف فراهم خواهد شد و مردم می‌توانند برای پیگیری برنامه‌های کاری، درمانی و تفریحی خود از این ناوگان اختصاصی استفاده کنند.

بیاتی یادِآور شد: بعد از اتمام باند اصلی، برنامه ریزی های لازم برای توسعه پروازها و دیگر برنامه‌های جانبی در راستای بین المللی شدن فرودگاه کرمانشاه را آغاز خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه توسعه فرودگاه اشاره کرد و گفت: فرودگاه کرمانشاه در سال ۵۰ و با توجه به برآوردهای آن زمان طرح ریزی شده و در شرایط فعلی نیازمند توسعه محوطه این مجموعه هستیم.

یک ایرلاین اختصاصی در کرمانشاه مستقر می‌شود

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی عنوان کرد: در ابتدا قرار بود طبق قرارداد باند دوم در سال ۹۸ در ضلع شمالی مجموعه ساخته شود تا حین انجام تعمیرات باند اصلی، فرودگاه کاملا تعطیل نشود ولی در سال ۹۸ به دلیل داشتن معارض در ضلع شمالی پروژه باوقفه مواجه شد.

وی تاکید کرد: در تلاش هستم پس از اتمام باند اصلی، مقدمات افزایش پرواز های داخلی و بین‌المللی را فراهم کنیم‌.

پیگیری برای احداث فرودگاه دوم

بیاتی در مورد برنامه احداث فرودگاه دوم در استان کرمانشاه عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور موضوع احداث فرودگاه قصرشیرین مطرح شد و  پیگیر دریافت مجوزهای احداث فرودگاه مذکور  از طریق سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی هستیم.

کد خبر 2768058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha