10 حزب و جریان سیاسی ترکمانی: در انتخابات شرکت نخواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نمایندگان 10 حزب و جریان سیاسی ترکمان در اقلیم کردستان اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند انتخابات آتی پارلمان کردستان را که در تاریخ 2024/06/10 سال جاری برگزار خواهد شد تحریم کنند، آنان افزودند: «از رئیس اقلیم کردستان و رئیس دولت اقلیم می‌خواهیم که به فریاد ترکمان ها برسند».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، نمایندگان 10 حزب و جریان سیاسی ترکمان در بیانیه ای بیان کردند: «مخالفان دمکراسی و همزیستی مسالمت آمیز بدون عبرت گرفتن از تاریخ، دست به نابود کردن شیرازۀ اقلیت های سیاسی و اجتماعی اقلیم کردستان زده‌اند، دادگاه فدرال و اتحادیه میهنی کردستان با این حکمِ بدون توجیه و ظالمانه خود و محروم کردن اقلیت های اصلی کردستان از حقوق دمکراسی خود، شکاف عمیقی در بین تک به تک فرزندان قومیت های مختلف ایجاد کرده‌اند، ما تاریخ و مردم کردستان را برای این ستم بزرگ شاهد می‎گیریم».

آنها همچنین از حذف کرسی اقلیت ها در پارلمان کردستان ابراز نگرانی کردند و تأکید کردند که این تصمیمات به طور کلی غیرقانونی و دلایل سیاسی در پشت آن است و حذف کرسی اقلیت ها از پارلمان با قانون انتخابات مجلس نمایندگان عراق و شوراهای استانی عراق که بر اساس آنها باید به اقلیت ها کرسی اختصاص داده شود، مغایرت دارد.

در بیانیه آمده است: «ما از نماینده سازمان ملل، تمامی نمایندگان کشورها، کنسولگری‌ها، نمایندگی کشورها، رئیس جمهور عراق، رئیس مجلس نمایندگان عراق و نخست وزیر عراق می‌خواهیم که به وظیفه خود عمل کنند و اجازه ندهند ستمی که توسط احکام دادگاه فدرال صادر شده است، به اقلیت‌ها تحمیل شود».

همچنین تصریح شد: «تصمیم گرفته‌ایم تا آن زمان که سیستم کرسی اقلیت‌ها دوباره به پارلمان باز می‌گردد انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان را تحریم کنیم».

شایان ذکر است که ۲۱ فوریه سال جاری دادگاه فدرال عراق در نتیجه شکایت اتحادیه میهنی کردستان به حذف ۱۱ کرسی اقلیت‌ها در پارلمان کردستان حکم داد.

کد خبر 2768120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha