عملیات آسفالت راه دسترسی به تنگه کافرین ایلام آغاز شد / ایلام آماده پذیرایی از سه میلیون گردشگر نوروزی

سرویس ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آغاز عملیات آسفالت راه دسترسی به تنگه کافرین واقع در شهرستان بدره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، فرزاد شریفی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات استانی به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال عملیات آسفالت راه دسترسی به تنگه کافرین واقع در شهرستان بدره آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه راه دسترسی به تنگه کافرین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهرستان بدره است ، گفت: راه دسترسی به جاذبه گردشگری تنگه کافرین به منظور تسهیل در خدمات رسانی به گردشگران بهسازی شده است.

شریفی گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا چند روز آینده عملیات آسفالت تنگه کافری به اتمام می رسد.

وی یادآور شد: در عید نوروز ۱۴۰۲ حدود سه میلیون مسافر وارد استان شدند و برای عید نوروز ۱۴۰۳ برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌ها حکایت از ورود سه میلیون نفر مسافر و گردشگر دارد.

شریفی تصریح کرد: ۲۶۴ مرکز اقامتی با ظرفیت پذیرش پنج هزار و ۳۳۱ نفر، به صورت شبانه روزی در نقاط مختلف استان برای تعطیلات نوروز آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: ۱۰۰ خانه بومگردی در استان پذیرای گردشگران است و هم اکنون ۸۵ درصد ظرفیت هتل‌ها و ۴۰ درصد ظرفیت خانه‌های بومگردی استان برای عید نوروز تکمیل شده است.

کد خبر 2768172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha