طرح نوروزی راهداری در کردستان آغاز شد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان از آغاز طرح نوروزی راهداری ویژه نوروز ۱۴۰۳ از امروز پنجشنبه ۲۴ اسفند خبر داد.

سیدعبدالرحمن حسینی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: طرح نوروزی راهداری به مدت ۲۳ روز تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و تمام راهداران آمادگی کامل جهت خدمات رسانی به مهمانان نوروزی را دارند.

وی با بیان اینکه پیش فروش بلیط های نوروزی از ۱۷ اسفند آغاز شده است، اظهار کرد: مسافران می توانند به صورت اینترنتی و حضوری نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان از مسافران خواست حتی الامکان سفرهای جاده ای با برنامه ریزی قبلی باشد و افزود: امسال در اقدامی متفاوت امکان ثبت نام مسافران در لیست انتظار فراهم شده و به محض افزایش ظرفیت به مسافرین اطلاع داده شود.

حسینی با بیان اینکه در قالب طرح  نوروزی امسال پویش ها و کمپین های مختلفی برای رفاه حال مسافران و ایمنی کاربران در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: شعار امسال طرح نوروزی به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان با عنوان « شهر ما روزه دار است» انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری جاده ها رخ می دهد، یادآور شد: کمپین ۶۰ _ ۳۰ به منظور جلوگیری از سوانح جاده ای و ایمنی کاربران نیز به اجر در خواهد آمد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان بر تشدید نظارت ها بر شرکت های حمل و نقل، رانندگان، مراکز معاینه فنی سنگین و مجتمع های خدمات رفاهی تاکید کرد و بیان کرد: گشت های این اداره کل به صورت شبانه روزی در پایانه های مسافربری مستقر هستند.

حسینی همچنین از اجرای طرح کنترل از مبدأ برای ناوگان عمومی کشور خبر داد و گفت: این طرح به صورت نمادین از امروز پنجشنبه آغاز شده که در آن علاوه بر کنترل ناوگان از مبدا، عملکرد ناوگان عمومی در طول مسیر نیز رصد و بازدید می شود.

وی اظهار کرد: از رانندگان و مسافرین خواستاریم به منظور تأمین ایمنی راه ها همکاری لازم را در خصوص اجرای طرح های نظارتی داشته باشند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری به صورت ۲۴ ساعته جهت دریافت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایت مسافرین و هموطنان در دسترس خواهد بود.

کد خبر 2768195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha