نگرانی نیروهای کرد سوریه از انتخاب مجدد دونالد ترامپ

سرویس جهان- سخنگوی یگان های مدافع خلق می گوید امیدوار است که در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، او اقدام سال 2019 برای خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را تکرار نکند.

به گزارش کردپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد مجدد جمهوریخواهان آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری امسال این کشور، در سال 2019 اقدام به خروج نیروهای آمریکایی از دو منطقه گری سپی و سری کانی کرد که عملیات زمینی ترکیه علیه کردها و تصرف این دو منطقه را به دنبال داشت.

نوری محمود، سخنگوی نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق یا YPG نگرانی خود را از انتخاب مجدد دونالد ترامپ پنهان نکرده است. او به نشریه ورلد گفته است امیدوار است رئیس جمهور بعدی آمریکا نیز به حمایت از کردهای سوریه ادامه دهد.

او با اشاره به خروج حدود 1100 نیروی آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در دوران دونالد ترامپ افزود: امیدوارم اگر دونالد ترامپ دوباره انتخاب شد، آنچه را که در سال 2019 در سوریه انجام داد تکرار نکند.

این مقام ارشد نظامی کرد سوریه تاکید کرد که آمریکاییها از ماندن در سوریه منتفع شده اند. او اشاره کرد که آمریکا از نفت و گندم سوریه سود برده است.

نوری محمود در عین حال، پیرامون موضع آمریکا درباره حملات مکرر ترکیه به کردهای سوریه گفت: آمریکاییها در مقابل این حملات سکوت کرده اند.

کد خبر 2768244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha