پیام شدیداللحن نچیروان بارزانی به عراق: وظایف و مسئولیت های خود را انجام دهید

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اقلیم کردستان در پیامی شدیداللحن با بیان اینکه «اگر عدالتی وجود داشت، فقط نسل کشی حلبچه کافی بود تا تمام حقوق مشروع مردم کردستان به رسمیت شناخته شود»، گفت: «دولت عراق باید به همه وظایف و مسئولیت های خود عمل کند و عدالت را برای قربانیان محقق کند».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در پیامی به مناسبت سی و ششمین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه گفت: «بمباران شیمیایی حلبچه حلقه‌ای است از زنجیرۀ جنایات، نسل کشی، انفال و زنده به‌گور کزدن که بسیار وحشیانه در حق مردم مظلوم، صلح طلب، زندگی دوست و انسان دوست کردستان انجام شده است، تنها گناه این مردم این بوده که خواهان حقوق، زندگی، آزادی و کرامت خود در کشور خود شده‎‌اند».

بارزانی با ابراز نگرانی تأکید کرد: «اگر عدالتی وجود داشت، فقط نسل کشی حلبچه کافی بود تا تمام حقوق مشروع مردم کردستان به رسمیت شناخته شود».

رئیس اقلیم کردستان در بخشی دیگر از پیام خود اظهار داشت: «در این سالروز تاکید می کنیم که باید به حلبچه، حلبچه‌ای ها و همه قربانیان نسل کشی، انفال و جنایات رژیم سابق در اقلیم کردستان از هر لحاظ غرامت پرداخت شود و در همه زمینەها به آنها بهترین خدمات ارائه شود، در همین راستا دولت عراق باید به همه وظایف و مسئولیت های خود در قبال قربانیان عمل کند و در سطح جهانی نیز باید تلاش شود از تکرار چنین جنایات و نسل کشی ها در هر کجای دنیا جلوگیری شود».

وی در ادامه افزود: «دستاوردها و ساختار سیاسی و قانون اساسی فدرالی اقلیم ثمرۀ خون شهدا و فداکاری های مردم کردستان با تمامی بخشهای جمعیتی آن است، بنابراین اکنون وظیفه همگان است که با اتحاد و همبستگی از آنها محافظت کنند و روح شهدا و دل خانواده و بستگان آنان را شاد کنند تا با همدیگر به سوی آیندەای بهتر، آرام و امن حرکت کنیم».

کد خبر 2768280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha