توقف طرح های توسعه نفتی در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- شرکت نفتی گولف کی ستون اعلام کرد طرح های توسعه میادین نفتی اقلیم کردستان تا زمان ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان متوقف خواهد ماند.

به گزارش کردپرس به نقل از موسسه اینوستینگ، شرکت نفتی گولف کی ستون که از شرکت های اصلی استخراج نفت در اقلیم کردستان است، در گزارش سه ماهه اول سال 2024 اعلام کرد اقلیم کردستان عراق به دلیل توقف صادرات نفتش از طریق ترکیه، با کمبود شدید منابع مالی روبروست و صدها میلیون دلار به شرکت های نفتی خارجی بدهکار است.

بر اساس این گزارش، به دلیل توقف صادرات نفت خام اقلیم کردستان و به تبع آن کاهش شدید منابع مالی این منطقه، طرح های توسعه میادین نفتی این منطقه فعلا متوقف شده  و شرکت های نفتی خارجی به شدت هزینه های خود را پایین آورده اند.

مسئولان این شرکت اعلام کرده اند تنها راه بهبود اوضاع ازسرگیری صادررت نفت خام اقلیم کردستان است که در حال حاضر ممکن نیست.

گولف کی ستون میزان بدهی اقلیم کردستان عراق به این شرکت را بیش از 150 میلیون دلار عنوان کرده و گفته است اربیل در سال جاری فقط دستمزد یک ماه آنهم ماه اکتبر 2022 را به این شرکت پرداخت کرده است.

بر اساس گزارش این شرکت دولت اقلیم کردستان طرح هایی برای رفع مشکلات پیش آمده و ازسرگیری پرداخت بدهی شرکت های خارجی ارائه کرده است.

کد خبر 2768475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha