بافل جلال طالبانی: ما بر حمایت خود از تصمیمات دادگاه فدرال تاکید می کنیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اتحادیه میهنی کردستان، با صدور بیانیەای تاکید کرد، که از تصمیمات دادگاه فدرال حمایت می کند و هرگونه افترا و رفتار بد علیه دادگاه را محکوم می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال٨، بافل جلال طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان با صدور پیامی درباره استقلال قوه قضائیه و تصمیمات دادگاه فدرال گفت: استقلال قوە قضائیە، یکی از ستون های سیستم دموکراسی و حکمرانی در کشورهای پیشرفتە است و تثبیت قانون در واقع ستون  ثبات سیاسی و اجتماعی است که حقوق شهروندان و جامعه را در عراق و اقلیم کردستان تضمین می کنند.

وی در پیام خود تاکید نمود؛ "ما بار دیگر بر حمایت خود از تصمیمات دادگاه فدرال و نقش آن در حفاظت از قانون اساسی، عدالت و نظام دموکراتیک تاکید می کنیم و هرگونه افترا و رفتار بد علیه دادگاه عالی فدرال را محکوم می کنیم".

طالبانی گفت: "این دادگاه مستقل و حرفه‌ای است که فعالانه در حفاظت از نظام سیاسی عراق مشارکت می‌کند و حفاظت از استقلال آن از اهم وظایف قانونی و ملی است".

وی اظهار داشت: "قوه قضاییه عراق به استقلال شهرت دارد و احترام به این استقلال بازتابی از پیشرفت جامعه و عامل مهمی است که در آن شهروندان احساس ثبات، امنیت، آرامش و تضمین حقوق خود می کنند".

رئیس اتحادیە میهنی کردستان گفت: "بیایید با هم برای تقویت روحیه توسل و احترام مطلق به قانون، استقلال و بی طرفی قوه قضائیه که مام جلال نقش مهمی در تحکیم آن در چارچوب قانون اساسی عراق داشت، تلاش نمایم."

کد خبر 2768476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha