ادعای دو رسانه غربی درباره توانمندی های جدید پ.ک.ک

سرویس جهان- دو نشریه المانیتور در واشنگتن و میدل ایست آی در لندن ادعا کرده اند که پ.ک.ک هم به سیستم های دفاع هوایی برای سرنگونی پهپادهای ترکیه و هم پهپادهای انتحاری برای ضربه زدن به تاسیسات نظامی ترکیه دست پیدا کرده است.

به گزارش کردپرس برخی رسانه های نزدیک به حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک در روزهای اخیر ادعا کردند که پ.ک.ک در شش ماه گذشته بیش از 10 پهپاد نظامی ترکیه را سرنگون کرده است. این رسانه ها تصاویر ویدیویی نیز از این اقدامات منتشر کرده اند.

 به دنبال ادعای این رسانه ها، دو رسانه المانیتور در واشنگتن و میدل ایست آی در لندن نیز ادعاهایی درباره توانمندی های نظامی جدید پ.ک.ک برای مقابله با گسترش حملات ترکیه مظرح کرده اند.

این دو رسانه که روی تحولات خاورمیانه متمرکز شده و خود را رسانه های مستقل معرفی کرده اند، شواهد جدی برای ادعاهای خود مطرح نکرده اند اما برخی ناظران مسائل خاورمیانه در حوزه نظامی و امنیتی با اشاره به امکان دسترسی به سلاح در بازار سیاه، به دلیل وجود بحران های مختلف نظامی در این منطقه، احتمال دستیابی پ.ک.ک به این نوع سلاح های نسبتا جدید را رد نکرده اند.

نشریه ینی شفق ترکیه نیز ادعا کرده است که پ.ک.ک توانسته است به پهپادهای کامیکازه یا انتحاری دست پیدا کند. البته این نشریه در کنار طرح این ادعا، اتحادیه میهنی کردستان عراق را متهم کرده است که ممکن است پ.ک.ک از طریق این حزب به چنین تجهیزاتی دست پیدا کرده باشد. مقامات ترکیه از چند سال پیش اتهامات خود علیه حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، بویژه بافل طالبانی، رهبر جدید این حزب را به پشتیبانی از پ.ک.ک و نیروهای کرد سوریه، به صورت جدی تر مطرح کرده و ضمن هشدار درباره ادامه این ارتباطات، اقدامات تنبیهی مانند تحریم آسمان ترکیه به روی پروازهای مبدا سلیمانیه تحت کنترل اتحادیه میهنی و بالعکس را انجام داده اند.

میدل ایست آی به نقل از برخی مقامات محلی که نامی از آنها برده نشده، نوشته که پ.ک.ک به تکنولوژی پهپادهای انتحاری دست پیدا کرده و حتی از این نوع پهپادها برای ضربه زدن به تاسیسات نظامی ترکیه استفاده کرده است.

این نشریه به نقل از منابع کرد در منطقه ادعا کرده که پ.ک.ک شرکت هایی در برخی کشورها به منظور انتقال تکنولوژی ساخت پهپاد از چین تاسیس کرده است.

یکی از مقامات ترکیه که نام او فاش نشده، به این نشریه گفته است ترکیه از این مسئله واهمه ندارد و به حملات خود علیه پ.ک.ک ادامه خواهد داد.

مقامات ترکیه تهدید کرده اند که در ماههای آینده عملیات گسترده تری علیه پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان آغاز خواهند کرد.

کد خبر 2768481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha