دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان: حزب دمکرات کردستان در انتخابات شرکت خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان گفت: «همه احزاب باید پیرو تصمیمات دادگاه فدرال باشند و احکامی که اخیرا توسط این دادگاه صادر شد علیه ساختار اقلیم کردستان نیست، اتحاد اسلامی برای فرآیند انتخابات آماده است و حزب دمکرات نیز در این انتخابات شرکت خواهد کرد».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، صلاح الدین بهاالدین، دبیرکل اتحاد اسلامی کردستان در گفتگو با رسانەهای داخلی اظهار داشت که همه احزاب باید از تصمیمات دادگاه فدرال تبعیت کنند، این تصمیمات خوب یا بد نیستند بلکه به نفع برخی احزاب و به ضرر برخی دیگر است.

صلاح الدین بهاءالدین گفت: «تصمیمات دادگاه فدرال علیە ساختار اقلیم کردستان نیست».

وی اشاره کرد که وضعیت کنونی مردم اقلیم کردستان در مورد حقوق بسیار بد است و این وضعیت باید بهبود یابد، اتحاد اسلامی کردستان برای شرکت در انتخابات آماده است و حزب دمکرات کردستان نیز در آن شرکت خواهد کرد.

دادگاه فدرال عراق اخیرا حکم حذف کرسی اقلیتهای پارلمان کردستان را که تعداد آنها 11کرسی بود صادر کرد و بر اساس آن اقلیتها باید مانند احزاب سیاسی و کاندیداهای دیگر برای کسب آرا رقابت کنند، همچنین در پی حکم دادگاه حقوق کارمندان اقلیم در دادەهای اصلی وزارت دارایی قرارداه می شود تا به طور مستقیم از طریق بانک های ملی عراق به کارمندان پرداخت شود.

کد خبر 2768491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha