افزایش ۳۲ درصدی اقامت گردشگران در ایلام / ورود ۴۲ تور گردشگری به استان

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست وبیناری شورای راهبری تصادفات و خدمات سفر که به ریاست رییس‌جمهور برگزار شد، از رشد ۳۲ درصدی میزان اقامت گردشگران در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا گفت: در مقطع زمانی ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۱ الی ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ۴۱ هزار و ۴۶۲ گردشگر در استان اقامت داشتند که در مقایسه زمانی، این آمار از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ الی ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به ۵۴ هزار و ۴۴۰ نفر رسید که این مقایسه بیان‌گر ۳۲ درصد رشد میزان اقامت گردشگران است.

وی با قدردانی از صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان پدیده نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

بهرام‌نیا اعلام کرد: بیش از ۲۶۴ واحد اقامتی و پذیرایی و مجتمع‌های گردشگری با ظرفیت اقامت ۵ هزار و ۳۳۱ نفر در شب برای گردشگران مهیا شده است.

وی افزود: شناسایی و نظارت ترافیکی ۲۵ نقطه حادثه‌خیر و پُرتصادف با مشارکت دستگاه‌های عضو ستاد در قالب همیار پلیس و... منجر به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: برای تسهیل تردد گردشگران و همچنین در راستای کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای و حذف نقاط حادثه‌خیز، تونل شماره یک اربعین، در روزهای پایانی سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

بهرام‌نیا آمار کل تردد استان تا ۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ را یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای،  یک پایگاه هوایی و یک پایگاه کوهستانی آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

استاندار ایلام اضافه کرد: ۱۵ پست ثابت و ۷ پست سیار هلال احمر در استان فعال و ۱۴ آمبولانس و ۱۴ خودرو (ست‌نجات) و ۱۸۰ نفر پرسنل آماده خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی است.

او گفت: از آغاز سفرهای نوروزی ۴۲ تور گردشگری از استان‌های تهران، اصفهان زنجان و کرمانشاه وارد استان شدند و از ۲۵ اسفندماه تا به امروز ۱۱۴ هزار و ۳۲۵ نفر از طریق مرز مهران وارد کشور شدند که نشانگر ورود میانگین روزانه ۱۴ هزار نفر به کشور عراق است.

وی گفت: سال گذشته ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در ۸ شهرستان و ۴۴ نقطه استان ایجاد شد که عمده این مجتمع‌های بهداشتی در اختیار گردشگران است.

بهرام‌نیا از تشکیل ۲۴ تیم نظارتی مشترک با دیگر دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر و فعال کردن سامانه‌های رسیدگی به شکایات در استان خبر داد.

وی عنوان کرد: با تلاش همه‌جانبه شورای راهبری تصادفات و خدمات سفر، سال گذشته استان ایلام، در کاهش تصادفات و تصادفات منجر به فوت رتبه نخست در کشور را کسب کرد که امسال نیز با همین روند پیش خواهیم رفت. 

بهرام نیا از حذف ۵ نقطه حادثه‌خیز استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از مجموع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف استان، سال گذشته ۵ نقطه حادثه‌خیز برطرف شد.

وی عنوان کرد: همچنین در استان‌ ایلام امسال ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی فعال و ۱۰۰ واحد بوم‌گردی آماده ارایه خدمات و پذیرایی از گردشگران هستند.

استاندار ایلام با اشاره به تاکیدات وزیر کشور برای  برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع دستی، روستایی و  سوغات محلی در ورودی تمامی شهرستان‌های استان، یادآور شد: خوشبختانه در ورودی ۷ شهرستان استان این بازارچه‌ها ایجاد و فعال شده و ۱۶ بازارچه و ۲۸۰ غرفه در استان در حال ارایه خدمات هستند.

وی در خصوص آمادگی فوریت‌های پزشکی استان ایلام، عنوان کرد: فوریت‌های پزشکی استان برای خدمات‌رسانی به گردشگران ۵۶ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۵۰۰ نیروی عملیاتی آماده کرده است.

کد خبر 2768518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha