ماجرای سوختگی گندمزارهای هلیلان چه بود؟

سرویس ایلام - گزارش هایی مبنی بر ایجاد سوختگی در برخی گندمزارهای شهرستان هلیلان بر اثر استفاده از نوعی سموم علف کش در فضای مجازی استان بازتاب داشت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام در این باره به رسانه ها گفت: به‌دنبال گزارش رسیده از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هلیلان مبنی بر بروز سوختگی در برخی از مزارع گندم به دلیل مصرف یک نوع علفکش خاص، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان برای بررسی دقیق موضوع، به شهرستان هلیلان اعزام شدند.

علی‌اشرف یاسمی اظهار کرد: طبق بررسی های بعمل آمده، علفکش مذکور از فروشگاه‌های مجاز سطح استان تهیه نشده و کشاورزان بصورت خودسرانه این علفکش را از فروشگاههای خارج استان (کرمانشاه و لرستان) تهیه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به بررسی صورت گرفته در سامانه مانیتورینگ سموم که قابلیت پیگیری و رصد هر گونه فروش و توزیع سموم را برای جهاد کشاورزی فراهم کرده، خرید این علفکش در سامانه مذکور ثبت نشده و بصورت غیر مجاز و خارج از شبکه قانونی فروش و توزیع سموم، توسط کشاورزان تهیه شده است.

یاسمی گفت: بدیهی است پس از بررسی میدانی و کارشناسی موضوع، گزارش فنی لازم تهیه و برای تصمیم گیری و برخورد قانونی با فروشندگان غیرمجاز سموم و متخلفان، به سازمان حفظ نباتات کشور ارسال خواهد شد.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ایلام افزود: برای جلوگیری از بروز موارد مشابه و وارد آمدن هر گونه خسارت به کشاورزان عزیز و نابودی حاصل دسترنج این قشر آسیب پذیر، به کشاورزان عزیز توصیه می شود برای تهیه و مصرف سموم کشاورزی، حتما با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت کرده و از خرید سموم از فروشگاههای غیر مجاز جدا خودداری کنند.

کد خبر 2768665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha