احتمالا بسیاری از کردها به نامزد خود در استانبول رای نخواهند داد

سرویس جهان- به نوشته رویترز انتظار می رود بسیاری از کردهای ساکن استانبول، به نامزد معرفی شده از سوی حزب کرگرای DEM پارتی رای نداده و باز هم به نامزد حزب جمهوری خواه خلق رای بدهند.

به گزارش کردپرس، امروز یک شنبه 31 مارس 2024 انتخابات شهرداریها و شوراهای شهر ترکیه در حال برگزاری است. به نوشته رویترز با این که کردها بر کسب بیشترین کرسی شهرداریها در مناطق کردنشین جنوب این کشور تمرکز دارند اما هم حزب حاکم عدالت و توسعه و هم اپوزیسیون، بویژه حزب جمهورخواه خلق بر سر کنترل شهرداری شهرهای آنکارا و استانبول با هم رقابت شدید دارند.

حزب کردگرای دموکراتیک خلقها که برای فرار از تعطیل شدن تغییر نام داده و نام حزب برابری و دموکراسی برای خود انتخاب کرده، امسال بر خلاف دوره گذشته، نامزد مستقل در استانبول معرفی کرده است. کردهای طرفدار این حزب در دوره گذشته به رای نامزد حزب جمهورخواه خلق در مقابل نامزد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه رای دادند و در پیروزی رقیب اردوغان نقش به سزایی داشتند.

خبرگزری رویترز با اشاره به این که دو نامزد اصلی شانه به شانه با هم رقابت می کنند، نقش رای دهندگان کرد ساکن استانبول را در تعیین تکلیف نامزد برنده مهم ارزیابی کرده است.

تحلیل این خبرگزاری این است که انتظار می رود با وجود معرفی نامزد مستقل از سوی حزب کردگرای برابری و دموکراسی، بسیاری از کردهای ساکن استانبول به این نامزد رای نداده و رای خود را به نفع نامزد حزب جمهوری خواه خلق به صندوق بیاندازند.

به نوشته رویترز، کردها و اسلامگراهای ترکیه نقش مهمی در نتیجه انتخابات امروز دارند.

کد خبر 2768784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha