افزایش نفرت افکنی و تهدید علیه کردهای مهاجر ترکیه در ژاپن

سرویس جهان- برخی رسانه های ژاپن به دلیل مرتبط دانستن پناهندگان کرد ترکیه در ژاپن به پ.ک.ک، از افزایش نفرت افکنی علیه آنها و ارسال پیام های تهدید آمیز برای این افراد خبر داده اند.

به گزارش کردپرس، بیش از 2000 شهروند کرد ترکیه، در دهه 1990 و به دلیل افزایش فشارها بر کردهای جنوب شرق ترکیه به ژاپن پناه برده اند. تعداد بسیار معدودی از آنها توانسته اند اقامت در ژاپن را دریافت کنند.

روزنامه ماینیچی ژاپن در سلسله گزارشهایی از افزایش نگران کننده نفرت افکنی علیه پناهندگان کرد در این کشور خبر داده است که در منطقه وارابی حومه توکیو زندگی می کنند. برخی وارابی را بر وزن کردستان وارابستان خوانده اند.

به گفته برخی کارشناسان، در یک سال گذشته نفرت افکنی ژاپنی ها نسبت به پناهندگان کرد افزایش یافته و حتی به محل های سکونت آنها حملاتی صورت گرفته است. اجتماعاتی نیز برای خروج کردها از ژاپن برگزار شده است.

به نوشته این روزنامه، اگرچه برخی مخالفت ها با حضور کرها در ژاپن به تفاوت های فرهنگی و اجتماعی باز می گردد اما تبلیغات ترکیه در مورد وابستگی پناهندگان کرد به حزب کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک نقش اصلی را در افزایش نفرت افکنی علیه آنها در ژاپن داشته است.

ماینیچی با اشاره به فرمان دولت ترکیه برای ضبط دارایی های 20 سازمان و نهاد کردی خارج از ترکیه، از جمله سازمان جامعه کردهای ژاپن و تصمیم دولت ژاپن برای درج نام پ.ک.ک در لیست سازمان های تروریستی، این اقدامات باعث شده است که در جامعه ژاپن این گونه القا شود که کردهای اینجا هم وابسته به پ.ک.ک هستند.

اما سازمان جامعه کردهای ژاپن به این روزنامه گفته است این سازمان برای پ.ک.ک تبلیغ نمی کند و به این سازمان وابسته نیست.

بر اساس گزارش این روزنامه، نفرت از کردها در ژاپن به حدی بالا گرفته که برخی از خانواده های کرد، از ترس اظهارات رکیک و حتی حملات فیزیکی جرئت بیرون آمدن نداشته اند.

برخی تحلیلگران به این روزنامه گفته اند مرتبط دانستن کردهای ژاپن به پ.ک.ک که هنوز اثبات نشده، نمی تواند توجیهی برای رفتار تنفرآمیز نسبت به آنها باشد.

کد خبر 2768787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha