نشانه های بی اعتنایی آمریکا به اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- به نوشته روزنامه نیویورک پست آمریکا، واشنگتن به درخواست های نظامی اقلیم کردستان توجه زیادی نشان نمی دهد، نخست وزیرش را به کاخ سفید راه نمی دهد و دولت مرکزی عراق را بر دولت محلی اقلیم کردستان ترجیح می دهد.

به گزارش کردپرس، روزنامه نیویورک پست آمریکا در یادداشتی به سابقه ارتباط آمریکا با کردهای عراق پرداخته و نوشته است با این که دولت آمریکا در مقاطعی از کردهای عراق حمایت کرده اما همیشه این حمایت کوتاه مدت بوده است.

این روزنامه با اشاره به این که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفر اخیر مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان به واشنگتن حاضر نشد او را ببیند، نوشت: این در حالی است که مقدمات سفر نخست وزیر عراق به آمریکا و دیدار او با جو بایدن در حال فراهم شدن است و این مسئله به معنای ارجحیت دولت مرکزی عراق بر دولت محلی اقلیم کردستان توسط آمریکاست.

این روزنامه معتبر آمریکایی با اشاره به این که ارسال سیستم های دفاع موشکی برای اقلیم کردستان در برنامه بودجه سال 2024 آمریکا گنجانده شده، نوشت: اما این سیستم ها هیچ وقت در اختیار کردهای عراق قرار نخواهد گرفت.

نیویورک پست همچنین با اشاره به همپیمانی اقلیم کردستان با ائتلاف به رهبری آمریکا در مبارزه با داعش نوشت: آمریکا وقتی که به کردهای عراق نیاز داشته متحد آنها بوده اما خیلی زود این دوستی را فراموش کرده است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به مخالفت آمریکا با برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان در سال 2017 نوشت: این مسئله نشان می دهد آمریکا به خواسته های کردهای عراق اهمیتی نمی دهد بلکه مصلحت اندیش است.

نیویورک پست رابطه میان آمریکا و کردهای عراق را یک دوستی یک طرفه از سوی کردها توصیف کرده و نوشته است در حالی اقلیم کردستان خود را متحد آمریکا می داند اما واشنگتن همواره ثبات عراق و ارتباط محکم تر با دولت مرکزی را بر خواسته های اقلیم کردستان ترجیح داده است.

کد خبر 2768802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha