شرایط برای مشارکت مردم در تولید پراکنده برق مهیاست

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام، در حاشیه جلسه شورای معاونین این شرکت، از فراهم شدن شرایط برای مشارکت فعال مردم در تولید پراکنده برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ولی‌الله ناصری با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳، «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: در راستای تحقق این شعار و جلب مشارکت مردم در امر تولید، زمینه برای حضور فعال آنها در تولید پراکنده برق فراهم شده است.

ناصری افزود: مشترکین خانگی، نهادهای حمایتی، صنایع و شرکت‌های تولیدی می‌توانند در طرح تولید پراکنده برق و احداث واحدهای نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در ادامه به برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده، قرارداد تعویض ۴۴ هزار شعله لامپ LED با شرکت ساتبا منعقد شده است. این طرح با هدف کاهش مصرف برق و ارتقای راندمان انرژی در استان اجرا خواهد شد.

ناصری بازسازی شبکه‌های روستایی را از دیگر برنامه‌های شرکت برق دانست و گفت: در سال گذشته، ۱۶۹ روستا به طور کامل بازسازی شده است و در سال جاری، تمام روستاهای دارای شرایط بازسازی می شوند.

وی افزود: در سال گذشته، ۲۵۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده با سیم مسی به کابل خودنگهدار تعویض شده است و هدف‌گذاری امسال نیز تکمیل ابر پروژه اصلاح شبکه فرسوده فشار ضعیف و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام هوشمندسازی لوازم اندازه گیری را جهت عبور از پیک بار در تابستان پیش رو بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در همین راستا ۸۰۰۰ کنتور هوشمند تا پایان سال ۱۴۰۲ برای مشترکین هدف نصب شده و ۱۵۰۰۰ مورد دیگر در سال جاری برای مشترکین نصب خواهد شد.

کد خبر 2768923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha