افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده ۷ قانون مالیات در سال ۱۴۰۳

سرویس ایلام - به‌موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده ۷ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد (از ۹% به ۱۰%) افزایش یافته‌است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عزیزاله عباس‌پور در دیدار با رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان ایلام عنوان کرد: به‌موجب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و به‌منظور تأمین منابع لازم برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و صندوق فولاد، نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده ۷ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد (از ۹% به ۱۰%) افزایش یافته‌است.

وی افزود: مؤدیان مشمول نظام مالیات بر ارزش‌افزوده در موارد عرضه کالا و خدمات مشمول (به‌استثنای کالاهای خاص موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده که دارای نرخ‌های جداگانه‌ای هستند)، مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۳ و در زمان صدور صورت‌حساب، مالیات و عوارض ارزش‌افزوده را به نرخ ۱۰ درصد در صورت‌حساب درج و از خریدار دریافت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی با هدف هوشمندسازی سیستم مالیاتی و برقراری عدالت مالیاتی، از ابزارها و سامانه‌های مبتنی بر اطلاعات و داده‌های شفاف و قابل استناد استفاده می‌کند؛ که قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بستر مناسب تحقق این هدف است.

عباس‌پور ضمن تقدیر و تشکر از همکاری بانک‌های استان برای اجرای این قانون و سایر ضوابط مالیاتی، ارتقای همکاری و تعامل متقابل بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی برای اجرای آن را خواستار شد.

وی همچنین از مهلت یک‌ماهه ویرایش اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده دوره زمستان ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: مؤدیان مشمول مالیات بر ارزش‌افزوده، حداکثر تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند بر اساس اطلاعات مربوط به صورتحساب‌های خارج از سامانه مؤدیان، اظهارنامه مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان ۱۴۰۲ را ویرایش، تکمیل، به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد، و مالیات و عوارض متعلق را پرداخت کنند؛ در غیر این صورت حسب مورد مشمول جریمه مقرر در مواد ۳۶ و ۳۷ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده می‌شوند.

کد خبر 2768987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha