اعلام عفو عمومی در کردستان سوریه به مناسبت تعطیلات ماه مبارک رمضان

سرویس سوریه - مجلس دموکراتیک خلق‌های شمال و شرق سوریه با برگزاری نشستی با تصویب ۱۹ ماده برای قانون شهرداری‌ها به دلیل تعطیلات ماه مبارک رمضان در سراسر منطقه عفو عمومی اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، مجلس دموکراتیک خلق‌های شمال و شرق سوریه با برگزاری نشستی ضمن تصویب ۱۹ ماده برای قانون شهرداری‌ها و اتحادیه شهرداری‌های دموکراتیک، به دلیل تعطیلات ماه مبارک رمضان در سراسر مناطق شمال و شرق سوریه عفو عمومی اعلام کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «مجلس دموکراتیک خلق‌های شمال و شرق سوریه» نود و ششمین نشست خود را با حضور هیئت رئیسه مشترک مجلس و اعضای مجلس مردمی ۷ کانتون برگزار کرد.

این نشست در سالن اجتماعات ساختمان مدیریت خودگردان کانتون رقه برگزار شد.

مجلس در ابتدای جلسه قانون عفو ​​عمومی را با ۶ بند تصویب کرد.

این مجلس با قرائت پیش‌نویس قانون شهرداری و اتحادیه شهرداری‌های دموکراتیک توسط «یاسرالسلیمان،»نایب رئیس مشترک مجلس، جلسه خود را به پایان رساند.

در این جلسه، مجلس ۱۹ ماده از ۶۴ ماده را تصویب کرد و جلسه فردا  نیز ادامه خواهد داشت.

مواد مصوب شامل تمدید شهرداری‌ها و مجوزهای آنها، انتخاب مجدد مجالس شهرداری، تشکیل جلسات عمومی، تشکیل جلسات شورای شهر، برگزاری سمینارها و اعلام تصمیمات، مجوزها و مسئولیت‌های شهرداری‌ها بود.

پس از بحث و بررسی ۱۹ ماده، هر ماده به تنهایی پس از تغییراتی در مجلس دموکراتیک خلق‌ها تصویب شدند.

در نهایت شورای اجرایی مجلس دموکراتیک شمال و شرق سوریه بیانیه‌ای صادر کرد که در آن «سامر عبدالله» به عنوان رئیس مشترک شورای اقتصادی شمال و شرق سوریه انتخاب شد. سامر در مقابل شرکت کنندگان سوگند یاد کرد.

مجلس در این جلسه با انتشار بیانیه‌ای دیگر مصوبه عفو عمومی را تصویب کرد که به موجب آن جرایم ارتکابی قبل از تاریخ ۶،۴،۲۰۲۴ بخشوده می‌شود.

بر اساس بیانیه عفو عمومی همه جرائم به غیر از جرم‌های( ترور، جرم‌های علیه منافع اصلی مدیریت خودگردان، جرم‌های عمومی، جرم‌های مربوط به مواد مخدر  و حقوق بشر) مورد عفو قرار می‌گیرند.

کد خبر 2769063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha