توضیحات دامپزشکی ایلام در خصوص یک عکس خبرساز

سرویس ایلام - انتشار عکس قصابی غیر مجاز یک گوساله در ایلام خبر ساز شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام در خصوص این عکس توضیحاتی در اختیار این رسانه قرار داد.

در این گزارش آمده است: 

کشتار غیرمجاز از دیرباز یکی از معضلات بهداشتی استان ایلام بوده است که این مهم از دغدغه‌های اداره کل دامپزشکی استان ایلام به عنوان دستگاه ناظر نیز هست که در این راستا نسبت به فعال‌سازی کشتارگاه های مجاز در استان اقدام کرده است. توضیح اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها مسئول احداث کشتارگاهها در شهرها هستند.

در همین راستا کشتارگاه دام مهران فعال شده، کشتارگاه دام ایوان نیز تا یک ماه آینده راه ‌اندازی می شود، همچنین کشتارگاه دام صنعتی ایلام پس از طی مراحل سلب مالکیت و بازگشت به مدیریت جدید نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

هم اکنون در شهر ایلام علاوه بر قصابی‌ها و فروشگاههای زنجیره ای نزدیک به ۱۰ مرکز وابسته به عرضه گوشت مجاز فعالیت می‌کنند که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

برنامه اصلی دامپزشکی استان ایلام برای مقابله با کشتار غیرمجاز، فعال کردن کشتارگاه‌ها در سراسر استان است. بهترین راهکار مقابله به کشتار غیر مجاز توسعه کشتار مجاز و بهداشتی است، تجربه ای که در خصوص گوشت مرغ صورت گرفت.

سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر در استان ایلام به دلیل عرضه گوشت به صورت غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شده است.

در سال گذشته نزدیک به ۶۵۰۰۰ بار از مراکز عرضه فراورده های خام دامی استان بازدید بعمل آمد که ماحصل آن ضبط و معدوم سازی ۶۵هزار کیلوگرم فراورده فاسد و غیر بهداشتی بوده است.

کد خبر 2769070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha