کمک ۳۰ میلیارد ریالی خیرین ایلامی در جشن گلریزان

سرویس ایلام - در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان جشن گلریزان به همت ستاد دیه استان ایلام برگزار شد و مبلغ ۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران علی محمدی رییس کل دادگستری استان ایلام در ابتدای این مراسم با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار علیهم السلام در خصوص انجام کار خیر و کمک به نیازمندان، اذعان داشت: در سال گذشته ۱۵۵ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

وی افزود: پذیرش اعسار زندانیان توسط مراجع قضایی و گذشت شکات با تلاش مددکاران نیز باعث شد زندانیان جرائم غیر عمد به آغوش خانواده خود برگردند.

این مقام قضایی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در استان و بهبود فرایند خدمت، گفت: ۴۵ درصد از پرونده های قضایی که به شوراهای حل و اختلاف ارجاع داده می شوند به صلح و سازش ختم می شود و در این راستا تلاش و همت هیات های صلح و سازش و ریش سفیدان ستودنی است.

حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام نیز در ادامه به ایراد مطالبی در خصوص اهمیت کار خیر و برگزاری جشن گلریزان در استان اشاره ای داشت و خاطر نشان کرد: انفاق و گذشت تاثیر بسیار مهمی از نظر اخلاق و رفتار اجتماعی دارد و این مهم در ماه مبارک رمضان جلوه ای خداپسندانه و ارزشمند دارد.

گفتنی است سبد های معیشتی و کمک های غیر نقدی نیز از هدایای خیرین به زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده های آنان بود و یکی از خیرین حاضر در جشن گلریزان ضمن کمک ۱۲۰ میلیون تومانی به ستاد دیه، از بدهی یک میلیارد و هفتصد میلیون تومانی خود گذشت و زمینه آزادی زندانی نیازمند مالی را فراهم کرد.

کد خبر 2769113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha