معضل کردها در دوران پسا اردوغان نیز ادامه خواهد داشت

سرویس جهان- فردریکه گیردینگ معتقد است حتی در صورت پیروزی حزب جمهوریخواه خلق در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه معضل کردها در این کشور به آسانی حل نخواهد شد.

به گزارش کردپرس، اپوزیسیون ترکیه، بویژه حزب جمهریخواه خلق که در برخی شهرها با حمایت رای دهندگان کرد برنده انتخابات شد، احتمال ادامه پیروزی های این حزب در انتخابات بعدی، از جمله انتخابات ریاست جمهوری آینده ترکیه را- که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته احتمالا در آن شرکت نخواهد کرد- بیشتر کرده است.

فردریکه گیردینگ، کارشناس هلندی مسائل کردها در یادداشتی که به مسئله پیروزی حزب جمهوریخواه خلق در انتخابات شهرداریهای ترکیه در 31 مارس 2024 پرداخته، تحول اخیر را به نوعی بهار کردی در ترکیه توصیف کرده است.

 با این حال او هشدار داده است که حزب جمهوریخواه خلق ترکیه که ظاهرا سیاستی متفاوت نسبت به اردوغان و حزب عدالت و توسعه او درباره کردها دارد، در واقعیت به نفع کردها اقدامی قابل توجه نخواهد کرد. او تاکید کرده است که حزب جمهوریخواه خلق نیز دنباله رو اردوغان در رویکرد نسبت به کردها خواهد بود.

با این حال، این کارشناس مسائل کردها معتقد است جمهوریخواه خلق ممکن است بر خلاف اردوغان، شهرداران منتخب کردها را برکنار نکند و این مسئله را می توان به فال نیک گرفت.

 این کارشناس مسائل کردها گفته است انتخابات اخیر ترکیه نشان داد که کردها همچنان می توانند در این تحولات دستاورد داشته باشند و در عین حال جنب و جوش سیاسی در میان کردهای ترکیه برای تحقق حقوق آنها ادامه خواهد داشت.

کد خبر 2769179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha