تنها ۲۳٪ از جمعیت کرد در عفرین باقی مانده اند/ کشته شدن ۸ کرد در عفرین طی ماه گذشته

سرویس سوریه - شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در ماه گذشته، ۸ شهروند کرد را در عفرین کشته و ۶۵ شهروند دیگر را نیز ربوده‌اند و در ادامه روند سیاست تغییر بافت جمعیتی عفرین در حال حاضر تنها ۲۳ درصد از جمعیت این منطقه کرد مانده‌اند.

به گزارش کردپرس، در ماه مارس ۲۰۲۴، شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه هشت شهروند کرد را در عفرین کشته و ۶۵ شهروند دیگر را نیز ربوده و به مکان نامشخص انتقال دادند و در ادامه روند سیاست تغییر بافت جمعیتی عفرین در حال حاضر پس از ۶ سال تصرف این مناطق از جمعیت ۹۵ درصدی کردهای عفرین تنها ۲۳ درصد از جمعیت عفرین کرد مانده‌اند.

به نوشته آژانس خبری شارپرس، منطقه عفرین در شمال سوریه از ۱۸ مارس ۲۰۱۸ در تصرف ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن قرار دارد.

خبرنگار شارپرس در کردستان سوریه از طریق نهادهای رسمی حقوق بشر و منابع محلی، تخلفات و جنایاتی را که هر روز در عفرین روی می‌دهد، مستند کرد.

در این زمینه جنایات و تخلفات زیادی در ماه مارس ۲۰۲۴ در عفرین مانند ماه‌های گذشته علیه کردها صورت گرفته است.

جمعیت کردها قبل از تصرف عفرین ۹۵ تا ۹۸ درصد در این منطقه بوده است و پس از شش سال از تصرف، جمعیت کردها به ۲۳ درصد منطقه رسیده است، یعنی جمعیت کرد تنها ۱۵۰ هزار تن در عفرین است.

بر اساس اطلاعاتی که سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه و منابع محلی در داخل عفرین در اختیار شارپرس قرار دادند، دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در ماه مارس، ۸ شهروند کرد را در عفرین کشتند.

همچنین به گفته منابع، در ماه مارس، دولت ترکیه و شبه‌نظامیان در مارس، ۶۵ شهروند کرد را در عفرین ربودند که دو زن نیز در میان آنها بودند. شبه‌نظامیان تعدادی از ربوده شدگان را وارد خاک ترکیه کرده و گفته می شود در دادگاه‌های دولتی ترکیه محاکمه می‌شوند.

کد خبر 2769298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha