ادعای فوربز: استقرار سیستم دفاع موشکی پاتریوت در اقلیم کردستان

سرویس جهان- مجله آمریکایی فوربز ادعا کرده است که حداقل یک واحد سیستم دفاع موشکی پاتریوت آمریکا در اقلیم کردستان عراق مستقر شده است.

به گزارش کردپرس، مجله فوربز آمریکا ادعا کرده است که آمریکا حداقل یک واحد سیستم دفاع موشکی پیشرفته خود موسوم به پاتریوت را در اقلیم کردستان عراق مستقر کرده است.

این مجله گفته است هنوز معلوم نیست که چه زمانی آمریکا این سیستم را در اقلیم کردستان عراق مستقر کرده است اما این مسئله می تواند یک نقطه عطف محسوب شود.

به نوشته این مجله، استقرار سیستم دفاع موشکی پاتریوت آمریکا به درخواست رهبران اقلیم کردستان عراق از این کشور برای تقویت دفاع هوایی این منطقه باز می گردد.

دولت آمریکا در بودجه 2024 خود لایحه استقرار سیستم دفاع موشکی در اقلیم کردستان را به تصویب رسانده بود اما برای تحقق آن شرایطی پیش بینی شده بود که از جمله آنها موجود بودن سیستم دفاع موشکی در زرادخانه آمریکا با توجه به جنگ در اکراین و درخواست های متحدان آمریکا برای دریافت این سیستم است.

این هفته گزارشی برای کاهش هزینه بخش سیستم دفاع موشکی آمریکا در بودجه 2025 توسط مقامات ارشد وزارت خارجه و دفاع آمریکا مطرح شد که به گفته برخی ناظران آمریکایی می تواند روی کمک های نظامی آمریکا به کردهای عراق، بویژه در این بخش تاثیر منفی بگذارد.

کد خبر 2769418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha