پیام حزب دمکرات کردستان درخصوص انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک مقام ارشد حزب دمکرات کردستان اظهار کرد که حزب دمکرات یک حزب بزرگ در عرصه سیاسی اقلیم کردستان است و افزود: «همه احزاب و جریانهای سیاسی در عراق به اینکه انتخابات پارلمانی بدون مشارکت حزب دمکرات برگزار نخواهد شد اذعان دارند».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، شاخوان عبدالله، معاون رئیس پارلمان عراق طی یک کنفرانس خبری گفت: «انتخابات تنها در صورتی برگزار خواهد شد که تمامی احزاب و قدرت های سیاسی در آن مشارکت کنند و دیدگاه و نظراتی که حزب دمکرات کردستان مطرح کرده است نیز جدی و به طور کلی مختص مردم کردستان می‌باشد».

وی افزود: «حزب دمکرات کردستان یک حزب بزرگ سیاسی در عرصه سیاسی کردستان است، بدون این حزب انتخابات انجام نخواهد شد و این واقعیتی است که تمامی احزاب و جریان های سیاسی در عراق به آن اذعان دارند».

شاخوان عبدالله تصریح کرد: «ما درحال مذاکره با کمیسیون عالی انتخابات عراق هستیم زیرا برخی مسائل فنی وجود دارد، به عنوان مثال محروم کردن 400 هزار نفر از مردم کردستان از رأی‌دهی و سوختن آرای این افراد نقض قانون محسوب می‌شود و تلاشهایی برای رسیدگی به مطالبات حزب دمکرات کردستان درحال انجام است».

معاون رئیس پارلمان عراق اضافه کرد: «ما معتقدیم طبق گفته کمیسیون که اعلام کرده است برای تکمیل اسامی به مدت زمان بیشتری نیاز داریم، اینکه این مدت زمان چقدر طول بکشد و با نظرات حزب دمکرات کردستان تا کی به تأخیر خواهد افتاد و کی برگزار خواهد شد بحث دیگری است».

کد خبر 2769429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha