اسرائیل مسئول اصلی وقایع 13 آوریل است

سرویس ترکیه - اردوغان پس از دو روز سکوت درباره عملیات پهپادی ایران علیه اسرائیل مسئولیت اصلی این عملیات را بر عهده اسرائیل دانست.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بالاخره پس از دو روز به عملیات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد و نگاه یک جانبه به حمله ایران به اسرائیل را غیر منصفانه دانست. او خواستار بررسی مسئله فلسطین در کنه آن شد.

اردوغان روز گذشته در نشست خبری پس از جلسه کابینه اش در آنکارا گفت: «وقایعی که در آخر هفته رخ داد، هم نگرش دوگانه غرب را نشان داد و هم این را نشان داد که خطر جنگی که می تواند منطقه را در برگیرد آن قدرها هم دور نیست. منشأ این مسئله باید به درستی مشخص شود. انصاف داشته باشید که نباید فقط به شب 13 آوریل نگاه کرد. از 7 اکتبر، دولت اسرائیل اقدامات تحریک آمیزی برای گسترش آتش جنگ در منطقه انجام داده است.»

او گفت: «اسرائیل مسئول شماره یک رویدادهای شب 13 آوریل است.»

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به حرکت نهمین کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ترکیه به سوی نوار غزه، گفت: «ترکیه در صدر کشورهایی قرار دارد که بیشترین کمک را به نوار غزه ارسال کرده اند.»

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به اعتراضات به تداوم روابط تجاری ترکیه با اسرائیل گفت: «ترکیه از پیش از آغاز قتل‌عام (در غزه) اجازه فروش هیچ گونه کالای دارای کاربری نظامی به اسرائیل را نداده است.»

اردوغان در پایان خواستار توقف حملات اسرائیل به نوار غزه شد و افزود: «مطمئنا تا زمانی که ظلم و نسل‌کشی در غزه پایان نیابد، منطقه نیز آبستن تنش‌های جدید خواهد بود.»

کد خبر 2769442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha