استاندار: هنرستان های جوار صنعت در کردستان راه اندازی شود

استاندار کردستان گفت: یکی از راهکارهای اساسی برای رفع بیکاری تشکیل هنرستان های مجاور صنعت است که مهارت آموزی را محور اشتغال قرار داده و دغدغه مدرک گرایی و بیکاری جوانان را رفع کرده و کارآفرینی و اشتغالزایی را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش، گفت: در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در ۲ سال گذشته اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین بخش های وزارت آموزش و پرورش مربوط به مرکز سنجش و پایش کیفیت است که با داشتن تضمین کیفیت در تعالی نظام آموزشی کشور اثرگذار است.

استاندار کردستان با اشاره به اقدامات گسترده دولت سیزدهم در نظام آموزش و پرورش، افزود: در راستای تحقق اهداف سازمانی وزارت آموزش و پرورش، برنامه و فعالیت های بسیار گسترده ای در این وزارتخانه صورت گرفته اما به صورت محدود تبیین شده است و این اقدامات شاخص و ارزشمند نیازمند یک تعهد و همت و اراده فوق العاده ای بود که در دولت سیزدهم در حوزه نظام آموزش و پرورش تحقق پیدا کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ در بخش آزمون مدارس دانش آموزی اقدامات خوبی صورت پذیرفته است، ادامه داد: در سال گذشته با محقق شدن مرحله اول بخش آزمون، بسیار خوب عمل شد و امسال بخش بزرگتر آن مربوط به پایه های اول و دوم عملیاتی و اجرا می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ضرورت مهارت آموزی محور آموزش و با جدیت در برنامه های دولت قرار گرفته است، یادآور شد: با کسب مهارت آموزی و رهایی از مدرک گرایی، پیوند بین آموزش و پرورش و اشتغال ایجاد شده و مساله کنکور که تنها راه رسیدن به سعادت تلقی می شود، اصلاح خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به لزوم بکارگیری دانشگاه ها در حوزه های آموزشی و پژوهشی، بیان کرد: برای رضایتمندی جامعه هدف از ظرفیت دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و صاحب نظران در زمینه های مختلف به جهت برنامه ریزی ها و تصمیم گیری بنیادی و اساسی بکارگیری شوند تا مسیر اصلاح و رضایتمندی حاصل شود.

کد خبر 2769460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha