۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۹
سه تهدید بزرگ برای کردهای سوریه

سرویس جهان-به نوشته نشریه المانیتور، حملات ترکیه، بی‌اعتنایی آمریکا و تهاجم داعش سه تهدید بزرگ برای کردهای سوری محسوب می‌شود.

به گزارش کردپرس، با اینکه از حجم حملات ترکیه به کردهای سوریه کاسته شده اما این حملات همچنان ادامه دارد. همچنین مقامات کرد سوریه نگرانی خود را از احتمال خروج نیروهای آمریکا از شمال شرق سوریه ابراز کرده‌اند.  ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش نیز از افزایش حملات جسته گریخته داعش علیه نیروهای کرد سوریه در ماه‌های اخیر خبر داده است.

 نشریه آمریکایی المانیتور با اشاره به این اتفاقات، از جدی شدن تهدید برای موجودیت اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه خبر داده است.

 بر اساس تحلیل این نشریه، هم اکنون کردهای سوریه با سه تهدید بزرگ مواجه هستند؛ تهدید اول ادامه حملات ترکیه به نیروهای کرد و زیرساخت‌های مناطق تحت کنترل آنهاست. مشکل دوم بی‌اعتنایی آمریکا به این حملات و در نتیجه افزایش بی‌اعتمادی کردها به بزرگترین متحد خود در سوریه است.

 این نشریه همچنین با اشاره به گزارش چند نهاد از جمله دیدبان حقوق بشر سوریه، مرکز اطلاعات روژآوا و ائتلاف تحت رهبری آمریکا درباره افزایش حملات هسته‌های مخفی داعش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، آن را تهدیدی جدی برای ثبات و آرامش نیم بند این مناطق دانسته است.

کد خبر 2769491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha