۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
فرش کُردی شناسنامه دار می شود

نخستین کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در سنندج شروع به کار کرد تا از این پس تولیدکنندگان فرش دستباف در کردستان برای بافته هایشان شناسنامه بگیرند.

به گزارش کرد پرس، امروز یکشنبه جمعی از مسئولان اقتصادی در استان کردستان قیچی به دست، روبانی را جلو در ساختمانی بریدن که قرار است با عنوان «اولین کارگزاری صدور شناسنامه برای فرش دستباف» به فرش های دستباف کردستانی ها شناسنامه بدهد. 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در افتتاحیه این کارگزاری در سنندج با اشاره به اینکه خوشه صنعتی یکی از مدل های توسعه صنعتی در دنیا است، گفت: خوشه صنعتی فرش در سه سال گذشته با همکاری ادارات متولی موفق به کسب دستاوردهای ارزشمندی برای استان شده است.

حمیدرضا امانی اظهار کرد: ثبت جهانی برند فرش سنندج و بیجار و گردآوری و چاپ طرح های قدیمی و اصیل فرش دستباف سنندج در قالب کتاب از جمله دستاوردهای این خوشه در سال ۱۴۰۲ بوده است و امسال هم شاهد راه اندازی کارگزاری صدور شناسنامه فرش کُردی در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ دفتر کارگزاری صدور شناسنامه فرش در ایران وجود دارد، افزود: کارگزاری صدور شناسنامه فرش دستباف در کردستان ویژه غرب کشور است و شناسنامه فرش های تولیدی در استان های غربی در این کارگزاری تایید و صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان ادامه داد: از جمله مهمترین مزایای صدور شناسنامه فرش تایید اصالت آن است و اینگونه خرید و فروش آن در بازارهای داخلی و جهانی هم با حفظ اصالت آن انجام خواهد شد.

برگزاری جشنواره ملی فرش دستباف در کردستان

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: امسال سال خروج خوشه فرش استان است و براساس تصمیم گیری ها گرفته شده تمدید نخواهد شد و ساختار جایگزین آن یعنی تشکل هماهنگ کننده که شامل خانه خلاق و کارگزاری صدور شناسنامه فرش است، فعالیت ها و کارها و برنامه های مربوطه را با حمایت این شرکت دنبال خواهد کرد.

علی رجبی یادآور شد: از ابتدای تشکیل خوشه فرش تاکنون ارائه ۲ هزار نفر ساعت آموزش، برگزاری تور خارجی و حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی با حمایت مالی این شرکت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت های شرکت شهرک های صنعتی از حوزه فرش همچنان استمرار دارد، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال جشنواره ملی فرش دستباف را در استان برگزار می کنیم.

کد خبر 2769585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha