آیدینلیک: رادار پایگاه کوره جیک ترکیه اسرائیل را نجات داد/ ترکیه: تکذیب می کنیم

سرویس ترکیه - رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی همکاری پایگاه راداری مالاتیا با اسرائیل در شب عملیات موشکی شد؛ گزارشی که از سوی دولت ترکیه تکذیب شد.

به گزارش کردپرس، روزنامه آیدینلیک یکی از رسانه های نزدیک به احزاب حاکم ترکیه در گزارشی شواهدی را مبنی بر استفاده استفاده از پایگاه رادار کوریچیک در حمله ایران به اسرائیل ارائه کرد. 

روزنامه آیدینلیک در گزارشی با عنوان «حزب عدالت و توسعه نمی تواند از زیر بار این مسئولیت فرار کند» مدعی شد که پایگاه راداری کوره جیک در مالاتیا در جریان عملیات موشکی ایران به اسرائیل با رهگیری موشک ها به یاری اسرائیل شتافته است. آیدینلیک از دولت AKP خواست تا این موضوع را روشن کند.

بلافاصله پس از انتشار این گزارش مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه ای گزاره منتشره در این گزارش را تکذیب کرد.

«دایره مبارزه با اطلاعات نادرست» وابسته به مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که ادعای مقابله و رهگیری موشک‌های ایرانی شلیک شده به سوی اسرائیل توسط پایگاه راداری کوره جیک مالاتیا صحت ندارد. این نهاد در ادامه بیانیه خود اعلام کرده که اطلاعات دریافتی از پایگاه راداری کوره جیک تنها در چارچوب قوانین ناتو و با اعضای این ائتلاف و برای اهداف دفاعی ائتلاف به اشتراک گذاشته می‌شود. به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با کشورهایی مانند اسرائیل که عضو ائتلاف ناتو نیستند، اصلا ممکن نیست.

کد خبر 2769619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha