انتقاد آمریکا از نیروهای کرد و شورشیان سوریه

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها را به کشتن غیرنظامیان و شکنجه و آزار بازداشت شدگان متهم کرده است.

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا، بر اساس گزارش برخی نهادهای حقوق بشری، نیروهای دموکراتیک سوریه را متهم کرد که در سال گذشته 74 غیرنظامی را کشته اند. همزمان نیروهای شورشی وابسته به ترکیه را به قتل، آواره کردن و مصادره اموال کردها متهم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از وضعیت حقوق بشر در جهان، همچنین ترکیه را به انتقال متهمین کرد از سوریه و محاکمه آنها در داخل ترکیه متهم کرده است.

آمریکا در این گزارش، همچنین نیروهای شورشی وابسته به ترکیه در عفرین را به شکنجه متهمان کرد و قتل آنها، به اتهام وابستگی و یا داشتن ارتباط با اداره خودگردان کردی و یا نیروهای کرد سوریه متهم کرده است.

آمریکا نیروهای دموکراتیک سوریه و گروههای وابسته به آن را متهم کرده است که بیش از 600 نوجوان زیر 18 سال را به عنوان نیروی نظامی به کار گرفته است. واشنگتن همچنین نیروهای شورشی تحت حمایت ترکیه را استفاده از نوجوانان در جنگ و جذب اجباری بیش از 600 تن از آنها در سوریه متهم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از اداره خودگردان کردی و نیروهای دموکراتیک سوریه به دلیل بازداشت مخالفان حزب حاکم اتحاد دموکراتیک سوریه مورد انتقاد قرار داده است. بیشتر این افراد وابسته به شورای میهنی کرد سوریه هستند.

در این گزارش همچنین اشاره شده که برخی مقامات نظامی ترکیه در جریان بازداشت و محاکمه کردهای سوریه توسط نیروهای شورشی حضور داشته اند.

کد خبر 2769669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha