راه‌حل بحران سوریه باید مسالمت آمیز و از طریق گفتگو و تعامل مستقیم باشد

سرویس سوریه - «محمود المسلط» رئیس مشترک MSD تاکید کرد که راه‌حل بحران سوریه باید مسالمت آمیز و از طریق گفتگو و تعامل مستقیم سوری‌ها باشد.

به گزارش کردپرس، «محمود المسلط» رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) در نشستی اعلام کرد که راه‌حل بحران سوریه باید مسالمت آمیز و از طریق گفتگو و تعامل مستقیم باشد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مجلس سوریه دموکراتیک میزگردی با عنوان «دیدگاه MSD درباره راه‌حل بحران سوریه» در کانتون طبقه برگزار کرد.

در این میزگرد، نمایندگانی از مدیریت خودگردان کانتون طبقه، هیأت‌ها و دفاتر مرتبط، جنبش‌های زنان و جوانان، احزاب سیاسی، بزرگان قبایل و شیوخ شرکت داشتند.

«محمود المسلط» رئیس مشترک MSD در این میزگرد سخنرانی کرد و اظهار داشت: «سوریه مرحله بحرانی سختی را پشت سر می‌گذارد. مردم سوریه در آغاز بحران سوریه خواستار آزادی، عزت، عدالت و برابری شدند. مقاومت کردند و و به سوی ارتش این کشور حرکت کردند و مسیر حرکت آن را تغییر دادند، چون مدیریت تشکیلاتی برای رهبری مسیر اعتراضات وجود نداشت، از یک حرکت مسالمت‌آمیز به یک شورش مسلحانه تبدیل شد.»

«محمود المسلط» در ادامه تصریح کرد: « روی کار آمدن مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه مراحل بسیاری را پشت سر گذاشت و تحولات بسیاری از لحاظ سیاسی، سازمانی، مدیریتی و دفاع حقوقی نیز در برابر حملات و تهدیدها ایجاد شد.»

المسلط ادامه داد: «در برابر این دستاوردها و موانع پیش روی آن و مداخلات، AANES هنوز کارهای بزرگی در پیش رو دارد تا اعتراضات را به هدف خود در کل جغرافیای سوریه برساند. این تحول دموکراتیک و گذار به یک سوریه دموکراتیک، کثرت گرا و غیرمتمرکز به لطف همبستگی مردم و حمایت نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) است.»

المسلط افزود: «راه‌حل بحران سوریه باید صلح‌آمیز باشد، طرف‌های درگیر باید به گفتگو و تعامل مستقیم مطابق با تصمیمات بین‌المللی و تضمین‌های بین المللی برای تضمین حقوق همه مردم اهمیت دهند.»

المسلط همچنین در سخنان خود تاکید کرد که راه‌حل نظامی باید رد شود و به گفتگوی سیاسی و دموکراتیک به عنوان یک راه‌حل سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ و به عنوان شرط اساسی برای موفقیت تعامل سوری‌ها و تغییر در سوریه اهمیت داده شود. همچنین باید مشارکت زنان در فعالیت سیاسی وجود داشته باشد.»

«محمود المسلط» رئیس مشترک MSD در پایان سخنان خود گفت: «هدف فعالیت سیاسی پایان دادن به قدرت، تمرکز، تغییر اساسی دموکراتیک و ساختن سوریه بر اساس نظام غیرمتمرکز کثرت گرا است که در آن قانون اساسی مطابق با خواست مردم سوریه وجود داشته باشد.»

کد خبر 2769721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha