بغداد روند دریافت درآمد داخلی اقلیم کردستان را آغاز کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بغداد از طریق وزارت دارایی روند دریافت درآمد داخلی اقلیم را آغاز کرده و طی نامه‌ای خواستار دریافت درآمد دوماه اقلیم کردستان شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از زمن پرس، برخی از نمایندگان کُرد نامه‌ای را منتشر کرده‌اند که در آن آمده است؛ وزارت دارایی عراق در 2024/4/8 نامه‌ای به شماره 9570 را به نمایندگی دولت اقلیم کردستان در بغداد ارسال کرده است.

بر اساس این نامه، وزارت دارایی عراق درآمد غیرنفتی اقلیم کردستان از اول ژانویه 2024 تا 2024/5/28 را درخواست کرده و مبلغ آن را 905 میلیارد و 246 میلیون و 194 هزار، تعیین کرده است.

شایان ذکر است که بغداد از اقلیم کردستان خواسته است این پول را به حساب شماره 70018 در بانک مرکزی عراق واریز کند.

وزارت دارایی عراق نیز اعلام کردە است که این درخواست با استناد به ماده 12 قانون بودجه فدرال مطرح شده است که اقلیم کردستان را موظف می کند درآمدهای غیرنفتی را به خزانه دولت تحویل دهد.

پیش از این، سوران عمر، نماینده حزب جماعت عدالت در پارلمان عراق، اعلام کرده بود که وزارت دارایی عراق بر اساس حکم دادگاه فدرال، 905 میلیارد دینار درآمد داخلی ماههای ژانویه و فوریه را مطالبه می کند. دولت اقلیم کردستان باید درآمدی را که شرط تداوم ارسال حقوق کارمندان است، به حساب وزارت دارایی واریز کند و جهت جلوگیری از ایجاد مشکل؛ نباید برای آن بهانه ای آورده شود.

کد خبر 2769791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha